تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۴۸۷
کد خبر: ۶۷۵۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه باهنر کرمان به واحد سرامیک و نسوز تجهیز شد

می متالز - واحد سرامیک و نسوز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید باهنر کرمان با واکاوی نمونه‌های ارسالی صنعت سیمان امروز (چهارشنبه) آغاز به کار کرد.
آزمایشگاه مرکزی دانشگاه باهنر کرمان به واحد سرامیک و نسوز تجهیز شد

به گزارش می متالز، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید باهنر کرمان، زنجیره بی‌نظیر خدمات آنالیز حرارتی، مواد سرامیکی و نسوز خود را در قالب سه واحد آزمایشگاهی مجزا راه‌اندازی کرده است.
این سه واحد آزمایشگاهی با برخورداری از ۹ دستگاه فناوری بالا از برند نچ آلمان شامل STA، HP-DSC،Dilatometer، DMA، RUL/CIC، PCE، HMOR و TCT با قابلیت آنالیز نمونه‌های صنعتی به انضمام چهار دستگاه برش و آماده‌سازی نمونه‌های سرامیک و نسوز، به لحاظ کفایت و کیفیت در خاورمیانه کم نظیر است.
این واحدهای آزمایشگاهی حاصل نزدیک به یک دهه سرمایه‌گذاری ارزی (خرید ارزی دهه ۸۰) و ریالی دانشگاه بوده و ارزش کنونی تجهیزات آن‌ها بالغ بر سیصد میلیارد ریال برآورد می‌شود.
پیش‌بینی می‌شود اهالی علم، صنعت و خدمات آزمایشگاهی داخلی و همچنین از کشورهای همسایه در حوزه‌های صنایع کوره‌سازی، مواد نسوز، آجر نسوز، فولاد، سیمان، سرامیک و غیره متقاضی خدمات این زنجیره دستگاهی باشند.
در حال حاضر، تعدادی از واحدهای صنعتی استان و کشور متقاضی استفاده از خدمات مواد نسوز آزمایشگاه مرکزی هستند که هماهنگی‌های لازم برای تبادل نمونه‌های آزمایشی تا عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری در جریان است.
یکی از شرکت‌های مادر تخصصی صنعت سیمان کشور اولین متقاضی مهم این خدمات بود که مرحله تبادل نمونه و نتایج آزمایشی با این مرکز با موفقیت خاتمه یافت و ارسال نمونه‌های اصلی صنعت به آزمایشگاه آغاز شده است.
با راه‌اندازی این خدمات، ضمن ارتقای قابل توجه اهمیت و جایگاه دانشگاه شهید باهنر کرمان در حوزه فعالیت شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا)، بهرمندی دانشگاه از محل ارائه خدمات علمی – آزمایشگاهی نیز افزایش بسیار مطلوبی خواهد داشت.

عناوین برگزیده