تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۴۲۸
کد خبر: ۶۷۵۲۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

زمین کارخانه مس در مشگین‌شهر تامین شد

می متالز - فرماندار مشگین‌شهر گفت: زمین مورد نیاز برای احداث کارخانه مس تامین شده و بزودی در اختیار شرکت مربوطه قرار می‌گیرد.
زمین کارخانه مس در مشگین‌شهر تامین شد

به گزارش می متالز، اکبر صمدی روز چهارشنبه در جریان بازدید میدانی تعدادی از مدیران کل استانی از محل احداث نخستین کارخانه فرآوری مس استان اردبیل در مشگین‌شهر افزود: از سه پهنه معدنی مهم استان پهنه معدنی سبلان در این شهرستان واقع شده و در سال‌های اخیر مطالعات اکتشافی در زون‌های معدنی دوست‌بیگلو و نیاز نتایج رضایت‌بخشی داشته است.

وی اظهار داشت: بزودی عملیات احداث کارخانه‌های کنسانتره و کاتد مس با اعتبار اولیه هزار میلیارد ریال در این شهرستان آغاز می‌شود و علاوه بر استخراج و فرآوری مس سالانه حدود ۲ هزار کیلوگرم طلای خالص ۲۴ عیار نیز از این معادن استخراج خواهد شد.

صمدی بیان‌ کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی معادن استان شرکت ممرادکو زیرمجموعه شرکت میتکو وابسته به شرکت صنایع مس ایران بزودی عملیات احداث کارخانه کنسانتره مس با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ تن و کارخانه کاتد مس با ظرفیت ۸۰۰ تن در سال را آغاز می‌کند.

او با اشاره به ظرفیت ۱۳میلیون تنی مس در منطقه دوست‌بیگلو گفت: عملیات احداث نخستین شهرک صنعتی معدن نیز در این منطقه آغاز می‌شود.

وی افزود: محصولات این کارخانه‌ها قابلیت صادرات داشته و در فاز نخست برای بیش از ۵۰۰ نفر از جوانان منطقه ایجاد اشتغال خواهد کرد.

عناوین برگزیده