تاریخ: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۶۷۵۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نیمه اول معاملات امروز رخ داد:

اولین واکنش بورس به قیمت بنزین: احتیاط افت انتظار از پالایشگاه ها و تحلیل

می متالز - اولین واکنش بازار سهام به افزایش قیمت بنزین در نیمه اول معاملات امروز با رفتار محتاطانه و فروکش شدن انتظار رشد گروه پالایشی و تحلیل برخی به بهبود وضعیت بورس همراه شده است.
اولین واکنش بورس به قیمت بنزین: احتیاط  افت انتظار از پالایشگاه ها و تحلیل

به گزارش می متالز، اعلام ناگهانی افزایش قیمت بنزین در آخر هفته با واکنش ها و تحلیل های متفاوتی روبرو شده و بازارها در حال به روز شدن این رویداد مهم در قیمت ها هستند. به طوری که بازار ارز شاهد قیمت دلار در ساعات اولیه شد . بازار سهام هم که همواره اولین منعکس کننده تصمیمات مهم اقتصادی است، طی نیمه اول معاملات امروز ( از 9 الی 10:30 صبح امروز ) با رویه محتاطانه و همراه با شک و بررسی روبرو شد.

بعد از رشد دقایق اولیه شاخص به بیش از 1700 واحد در حال کاهش ارقام است و با رشد 720 واحدی به 307 هزار و 854 واحد (تا ساعت 10:30) رسید که بیشترین اثر مثبت به پالایشگاه های تهران، اصفهان و بندرعباس، تاپیکو، مپنا و پارسان با 273 تا 87 واحد و بیشترین اثر منفی هم به ایران خودرو و ساپیا با 134 و 87 واحد تعلق داشت.

در این میان، برخی فعالان معتقد بودند افزایش قیمت بنزین می تواند منجر به بهبود درآمد پالایشگاه ها شود اما با اعلام مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس، مدیر مالی و اداری انجمن صنعت پالایش و توضیحات پالایشگاه های تهران و لاوان منبی بر بی اثر بودن افزایش قیمت بنزین بر درآمد گروه پالایشی، مقداری از تقاضاها و انتظارات کاهش یافت.

از سوی دیگر به دلیل ارتباط مستقیم قیمت بنزین با بازار خودرو، سهام گروه خودرو با وجود اعلام برنامه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی، شاهد افزایش عرضه و کاهش قیمت شده و سهام اکثر بانک ها هم با افت قیمت در حال معامله است.

با اوصاف در شرایطی طی روزهای آینده، جهت اصلی بازار سهام بعد از افزایش قیمت بنزین مشخص خواهد شد که گروهی از تحلیل گران بر این باورند به دلیل افزایش تورم ناشی از قیمت های جدید بنزین و در آینده دیگر حامل های انرژی مانند برق و آب و ...، سرمایه گذاران و دارندگان پس انداز و سپرده بانکی با هف حفظ ارزش پول، راهی بورس یا بازارهای مسکن و طلا و دلار خواهند شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده