تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۶۷۶۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزارت کشور خواستار تعیین تکلیف 227 خودرو در گمرک خرمشهر شد + سند

می متالز - وزارت کشور خواستار تعیین تکلیف 227 خودرو در گمرک خرمشهر شد که تعدادی از این خودروها به سفارش آمریکا بوده و مابقی نیز حجم موتور بالای 2500 سی سی دارند.
وزارت کشور خواستار تعیین تکلیف 227 خودرو در گمرک خرمشهر شد + سند

به گزارش می متالز، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور خواستار تعیین تکلیف 227 خودرو سواری در گمرک خرمشهر شد.

براین اساس گفته می‌شود تعدادی از این خودروهای سفارش آمریکا بوده و مابقی نیز حجم موتور آنها بالای 2500 سی‌سی است که واردات آن به کشور براساس مصوبه هیات وزیران ممنوع شده است.

در این نامه مورخ 30 مهرماه 98 آمده است:‌

با احترام، پیرو دعوت نامه شماره ۱۴۱۳۱۴ مورخ 1398/07/15  پیرامون آخرین وضعیت خودروهای متوقف شده در گمرک خرمشهر به آگاهی می‌رساند جلسه در موعد مقرر برگزار گردید. در ابتدا نماینده گمرک خرمشهر مطالبی به شرح زیر ارائه نمودند:

- در مجموع ۲۲۷ خودرو در گمرک خرمشهر متوقف که از این تعداد ۷۳ خودرو سفارش آمریکا و ۱۵۴ خودرو بالای ۲۵۰۰ سی سی بوده که سفارش آن کشور نیستند.

- اکثر آنها متعلق به افراد حقیقی بوده و قبل از تاریخ مصوبات سال‌های ۹۵ و ۹۶ وارد شده اند.

- برابر مصوبه مورخ 1396/06/09 ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی ممنوع شده است.

- مکاتبات و جلسات متعددی برای رفع مشکل انجام شده لیکن تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

- اعتراضاتی از سوی صاحبان این خودروها اخیرا در خرمشهر انجام و درخواست تعیین تکلیف سریعتر اموال خود را دارند.

- شرایط نگهداری این خودروها مناسب نبوده و هزینه انبارداری نیز به آن تعلق می گیرد.

در ادامه نمایندگان استانداری، پلیس راهنمایی و رانندگی و وزارت صمت و همچنین معاونت حقوقی ریاست جمهوری مطالبی پیرامون موضوع مطرح و در نهایت مقرر شد:

1- با عنایت به تفکیک خودروهای موجود به دو بخش "سفارش آمریکا و بالای ۲۵۰۰ سی سی"، مقرر گردید:

1-1- استانداری خوزستان مشخصات ۷۳ دستگاه سفارش آمریکا را به صورت کامل به همراه شماره VIN ظرف یک هفته به وزارت کشور (اداره کل امور مرزی و پدافند غیرعامل) ارسال تا موارد برابر پاسخ معاونت حقوقی ریاست جمهوری به استفساریه سازمان مناطق آزاد (شماره 36925/69134مورخ 1398/6/5) بررسی و در صورت امکان نسبت به شماره گذاری آنها از طریق راهور هماهنگی به عمل آید.

۲ - ۱- با توجه به مصوبه دولت مبنی بر ممنوعیت ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی مابقی خودروها (۱۵۴ دستگاه) نیازمند اصلاح مصوبه دولت داشته و لذا اقدامی از سوی وزارت متبوع متصور نمی‌‌باشد. سازمان منطقه آزاد با همراهی گمرک ایران نسبت به ارائه پیشنهاد مصوبه به هیات محترم وزیران در خصوص الباقی خودروهای فوق‌الاشاره نیز اقدام و پیگیری لازم را معمول نمایند. 

2- پلیس راهنمایی و رانندگی مساعدت و  همکاری لازم پیرامون 73 دستگاه خودروی مورد اشاره، در صورت نداشتن شماره VIN ساخت آمریکا، معمول نمایند. 

عناوین برگزیده