تاریخ: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۳۴۰
کد خبر: ۶۷۶۲۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

وضعیت قرمز ۳۰درصد مدارس تهران در برابر حوادث و بحران‌ها

می متالز - وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بیش از ۵۰زمینه همکاری بین شهرداری و آموزش و پرورش وجود دارد.
وضعیت قرمز ۳۰درصد مدارس تهران در برابر حوادث و بحران‌ها

به گزارش می متالز، محسن حاجی میرزایی در دیدار با پیروز حناچی شهردار تهران و هیات همراه اظهار کرد: ضروری است جلسات بیشتری برای حل مشکلات و همکاری‌های بیشتر تشکیل شود.وی افزود: بیش از۵۰مورد زمینه همکاری بین شهرداری و آموزش و پرورش وجود دارد. در ابتدای این نشست معاونان و روسای سازمان‌های آموزش و پرورش به تشریح انتظارات و حوزه‌های مشترک همکاری با شهرداری پرداختند. پیروز حناچی هم در نشست هم اندیشی باحاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: نگاه بخشی مانع انجام کارهای بزرگ است لذا نگاه من در شهرداری تهران نگاه بخشی نیست. حناچی تصریح کرد: موضوعاتی مانند زلزله، پسماند و… از مواردی است که باید از مدارس آغاز شود و اگر بخواهیم خودروی تک سرنشین در سطح شهر نداشته باشیم باید از مدرسه شروع کنیم.

وی با نامگذاری‌های پیشنهادی آموزش و پرورش از جمله نامگذاری میدان و خیابانی به نام حافظی و میرزاخانی موافقت کرد .

شهردار تهران با بیان اینکه از هراقدامی برای کودکان در سطح شهر حمایت می کنیم، افزود: شهرداری تهران آمادگی دارد تا با ایجاد زمینه‌های لازم از اردوگاه شهید باهنر استفاده بیشتری شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در این نشست اظهار کرد: حدود ۲۵۰۰مدرسه تحت پوشش آموزش‌های لازمه جهت آمادگی در برابر بحران قرار گرفته اند لذا میزان آسیب پذیری مدارس به این ترتیب مشخص شده است. ۴۵درصد مدارس دارای وضعیت سبز، ۲۵درصد از مدارس وضعیت زرد و ۳۰درصد نیز وضعیت قرمز دارند لذا می شود با کمک خیرین مدارس را مصون سازی کرد.

عناوین برگزیده