تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۶۷۶۳۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل گروه مالی گردشگری:

کارخانه فولاد بافت زمینه اشتغال ۹۰۰ نفر را فراهم می کند

می متالز - مدیرعامل گروه مالی گردشگری گفت: کارخانه فولاد بافت زمینه اشتغال ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم و چند هزار نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم می کند.
کارخانه فولاد بافت زمینه اشتغال ۹۰۰ نفر را فراهم می کند

به گزارش می متالز، مهدی جهانگیری عصر دوشنبه در آیین افتتاح کارخانه احیاء مستقیم شماره یک فولاد بافت با اشاره به اینکه محور جاده ای سیرجان بافت توان تردد چنین بار سنگینی را ندارد لذا انتظار داریم با دستور رئیس جمهور و وزیر، شاهد احداث راه آهن در این منطقه باشیم و در صورت تحقق این پروژه، شاهد سرمایه گذاری در منطقه خواهیم بود.

وی ادامه داد: بزرگ ترین دغدغه مقام معظم رهبری و ریاست جمهور، حل مشکل اشتغال است که این امر تنها از طریق اقتصاد غیر دولتی، خصوصی سازی و حذف بروکراسی اتفاق می افتد.

جهانگیری با بیان این مطلب که گروه مالی و گردشگری و لندینگ های تابع به طور ۱۰۰ در صد خصوصی سازی شده است، اظهار داشت: موجب افتخار است که این مجموعه با استفاده از ظرفیت جوانان این مرز و بوم و استعانت از مقام معظم رهبری طی ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۰ هزار شغل پایدار در سراسر کشور ایجاد کرده ایم.

مدیرعامل گروه مالی گردشگری با اشاره به اینکه توجه به موضوعاتی همچون ساخت و فعالیت هتل ها، شهرک های تفریحی، فعال سازی صنایع گردشگری، حوزه معادن و غیره می تواند موجب تحقق اقتصاد مقاومتی می شود، اظهار داشت: اعلام می کنم حجم سرمایه گذاری گروه مالی گردشگری در استان کرمان در قالب هشت پروژه، است که در سیرجان، کرمان و بافت در آینده نزدیک افتتاح می شوند.

وی با بیان این مطلب که کارخانه فولاد بافت زمینه اشتغال ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم و چند هزار نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم می کند، عنوان کرد: تولید این کارخانه تا سه سال آینده ۱.۲ میلیون تن ورود گندوله و خروج ۸۰ هزار تن آهن اسفنجی است.

گفتنی است ظرفیت کارخانه احیا مستقیم فاز اول ۸۰۰ هزار تن است که برای فاز اول ۱۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است.

فاز اول ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم دارد که از این تعداد ۹۰ درصد بومی منطقه مشغول به کارشده‌اند و سایر متخصصان از با تجربه‌های صنایع کشور به‌ویژه فولاد جذب‌شده‌اند و همچنین دو هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مولد غیرمستقیم ایجاد شده است.

ظرفیت فاز ۲ (شامل کارخانه احیا «بریکت سازی گرم» و کارخانه گندله سازی) که کلنگ زنی آن در سفر رئیس‌جمهور انجام شد دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندله و ۸۰۰ هزار تن بریگت گرم است.

فاز دو ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۵۰۰۰ نفر غیرمستقیم دارد و در فاز دو ۲۵۲ میلیون یورو سرمایه‌گذاری با فاینانس چین انجام خواهد شد و زمان اجرای کامل طرح سه سال است تا به بهره‌برداری برسد.

عناوین برگزیده