تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۶۷۶۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

باید به موضوع استانداردسازی محصولات صادراتی حساس‌ شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: باید به موضوع استانداردسازی محصولات صادراتی حساس‌تر شد و از سوی دیگر باید در صادرات محصولات غیرنفتی، فرایند را به حداقل زمان کاهش داد.
باید به موضوع استانداردسازی محصولات صادراتی حساس‌ شد

به گزارش می متالز، غلامرضا بابایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی امروز در مراسم تجلیل از واحدهای تولیدی و خدماتی نمونه و برگزیده استانی اظهار کرد: متاسفانه استاندارد در کشورمان شامل حداقل‌ها است و اگر با وجود تحریم‌ها، جمهوری اسلامی ایران خواهان رقابت در کلاس جهانی باشد، باید در باب توسعه صادرات محصولات غیرنفتی حداکثر تلاش خود را با کاهش زمان فرایند گواهی صادره استاندارد داشته باشد.

وی تصریح کرد: بی‌تردید طرف خریدار نیاز به مطالعاتی در محصول خریداری شده دارد بنابراین باید به موضوع استانداردسازی محصولات صادراتی حساس‌تر شد و از سوی دیگر باید در صادرات محصولات غیرنفتی، فرایند را به حداقل زمان کاهش داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با تاکید بر ایجاد آزمایشگاه‌های مورد نیاز در واحدهای تولیدی استان گفت: اگر واحدهای تولیدی که به شکل خوشه هستند نیازمند آزمایشگاه باشند باید کمک حال آنها بود.

وی بیان کرد: بی تردید در نمونه‌برداری‌های مشترک که در سالیان گذشته اتفاق افتاد، اگر نتایج آزمایشگاه مشترک باشد از هزینه‌های تمام شده کاسته می‌شود.

عناوین برگزیده