تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۵۵
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۶۷۶۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

می متالز - در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت در مالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات «کدال» مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد.
بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

به گزارش می متالز، در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت مالک قبلی شرکت هپکو به عنوان سهام دار عمده، سهام این شرکت به صورت بلاعزل به سازمان خصوصی سازی واگذار شد اما طلاعات سایت «کدال» (سامانه شفاف سازی اطلاعات شرکت های بورسی) نشان می دهد که حدود ۲ درصد از سهام این شرکت همچنان در اختیار مالک اولیه قرار دارد. 

این در حالی که مسوولان اعلام کردند که در حال حاضر سازمان خصوصی سازی با اعطای وکالت بلاعزل از سوی سهامدار قبلی روال قانونی برای واگذاری هپکو به سهامدار جدید را طی می کند، اما بررسی اطلاعات سایت کدال نشان می دهد در تاریخ ۱۴ آبانماه ۵۹.۰۱ درصد سهام هپکو به سازمان خصوصی بازگشته و ۱.۷ درصد سهام همچنان در اختیار مالک اولیه قرار دارد.

در همین ارتباط، علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به رئیس سازمان خصوصی سازی که در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته، خواستار شفاف سازی این سازمان در خصوص اختلاف موجود میان سهام انتقال یافته و همچنین برآورد میزان خسارات وارده در اثر عدم انتقال این میزان از سهام شده است.

در بخش از نامه نماینده اراک به رئیس سازمان خصوصی سازی آمده است، با توجه به مصوبه هیأت واگذاری بنگاه های دولتی به بخش خصوصی در مورد بازگشت سهام اصلی شرکت هپکو اراک به دولت جهت تعیین تکلیف مسائل مالی و حقوقی، این مصوبه بر اساس اطلاعات سایت کدال به اجرا درآمده و سهام شرکت هیدرو اطلس به سازمان خصوصی منتقل گردیده است. 

در ادامه این نامه نیز به موضوع اختلاف در میزان سهام انتقالی اشاره شده و آمده است: با توجه به اطلاعات ثبت شده ۵۹.۰۱ درصد سهام شرکت هپکو که متعلق به شرکت هیدرواطلس بوده منتقل گردیده در حالیکه مقدار سهام شرکت هیدرو اطلس ۶۰.۷۲ درصد می باشد.

نماینده مردم اراک از رئیس سازمان خصوصی سازی درخواست کرده تا ضمن بررسی علت اختلاف موجود در میزان سهام انتقال یافته با سهام اولیه، نسبت به انجام حسابرسی ویژه از شرکت هپکو به منظور تعیین خسارت وارده اقدامات لازم صورت پذیرد.

بر اساس این گزارش، قرار است به زودی در خصوص واگذاری و تعیین تکلیف دو شرکت هپکو و آذرآب تصمیم گیری شود. ضمن اینکه شنبه شب جلسه ای در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و تصمیماتی اتخاذ شده است.

عناوین برگزیده