تاریخ: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۶
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۶۷۶۶۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
خسته بند:

اقدام ضد رونق اقتصادی کارخانه‌ها در احتکار لاستیک؛ دستگاه قضا برخورد کند

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تصمیم جدید کارخانه های تولید لاستیک برای منع عرضه محصولات به بازار به دلیل گرانی بنزین، اقدامی ضد انقلابانه است، گفت: این سیاست کارخانه‌ها احتکار بوده و دستگاه قضا باید با این تخلف آشکار مقابله کند.
اقدام ضد رونق اقتصادی کارخانه‌ها در احتکار لاستیک؛ دستگاه قضا برخورد کند

به گزارش می متالز، لاستیک یکی از اقلام ضروری و مورد نیاز تمام رانندگان است، بر اساس آمارها، کشور سالانه به حدود ۴۰۰ هزار تن لاستیک خودرو نیاز دارد، حال از این میزان، حدود 60 تا 70 درصد از لاستیک های مورد استفاده خودروها، تولید داخل است.

زمزمه کارخانجات تولید لاستیک برای افزایش قیمت محصولات در حال مطرح شده است که قیمت لاستیک در سال جاری حدود 20 تا 30 درصد افزایش یافته و بازار کشش افزایش دوباره قیمت ها را ندارد.

در این رابطه، حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس، در واکنش به کمبود لاستیک در بازار به دلیل تصمیم جدی کارخانه های تولیدی برای عدم توزیع محصولات، گفت: کارخانجات تولید لاستیک اعلام کرده اند که تا زمان افزایش قیمت لاستیک به دلیل گران شدن نرخ سوخت از توزیع این محصولات خودداری خواهند کرد.

 

تلاش تولیدکنندگان لاستیک برای انحصارسازی بازار

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی به دلیل مشکلات تأمین ارز، واردات محصول لاستیک کاهش یافته و این فرصت را برای کارخانجات داخلی ایجاد کرده که فضای انحصاری را برای تأمین لاستیک خودروهای داخلی ایجاد کنند.

 

لزوم ورود دستگاه قضا، سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت صمت به پرونده احتکار محصول لاستیک

وی بر لزوم ورود دستگاه قضا، سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت صمت به پرونده احتکار محصول لاستیک توسط کارخانه های تولیدی تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی وضعیت اقتصادی کشور ملتهب است، حال چگونه و با چه جرأتی، کارخانه‌ها از توزیع لاستیک به بازار جلوگیری می کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: تصمیم جدید کارخانه های داخلی تولید لاستیک نوعی اخلال در نظام اقتصادی کشور و اقدامات ضدانقلابانه است و باید متناسب با قانون با این اقدام برخورد شود، زیرا تولیدکننده ای که وطن خود را دوست داشته باشد، از عرضه تولیدات خود به بازار امتناع نمی کند.

عناوین برگزیده