تاریخ: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۶۷۶۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قائم مقام وزیر صمت:

قیمت گازوئیل تغییر نکرده است/ تاثیر ۴ درصد نرخ بنزین بر قیمت کالا‌ها

می متالز - مدرس خیابانی گفت: اصلاح قیمت صرفا درباره بنزین صورت گرفته است و دولت کاملا متوجه بوده که قیمت گازوئیل را تغییر ندهد.
قیمت گازوئیل تغییر نکرده است/ تاثیر ۴ درصد نرخ بنزین بر قیمت کالا‌ها

به گزارش می متالز، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت گفت: اصلاح قیمت صرفا درباره بنزین صورت گرفته است و دولت کاملا متوجه بوده که قیمت گازوئیل را تغییر ندهد و همین موجب می‌شود اثر اندک و ناچیزی روی قیمت‌ها اتفاق بیافتد.

او گفت: این تصمیم در شرایطی اجرایی شد که شاهد پایداری نرخ ارز و ثبات نسبی اقتصادی هستیم و هیچ زمانی مثل اکنون کالا‌های اساسی فراوان نبوده است و ما با تخفیف‌های قابل توجه این کالا‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواجهیم.

مدرس خیابانی افزود: البته اصناف باید مراقبت کنند که کسی از این فضا سوء استفاده نکند و سازمان‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تعزیرات حکومتی به جد مراقبند تخلفی صورت نگیرد.

او گفت: ما از مردم درخواست می‌کنیم به نگرانی‌ها دامن نزنند و انتظار تورمی موجب می‌شود با افزایش قیمت کنار بیایند در صورتی که هیچ بهانه‌ای برای افزایش قیمت کالا‌ها نیست.

قائم مقام وزیر صنعت افزود: براساس مطالعات اصلاح قیمت بنزین حداکثر ۴ درصد روی نرخ کالا‌ها اثر می‌گذارد و دولت کاملا مراقب بوده است که در این تصمیمات خود به قیمت گازوئیل دست نزند.

مدرس خیابانی از مردم خواست فقط کالا‌هایی را خریداری کنند که نرخ آن درج شده باشد و در صورت مشاهده گران فروشی با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

او از مردم و رسانه‌ها خواست مسئولان نظارتی را در انجام وظایف شان یاری کنند.

عناوین برگزیده