تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۶۷۷۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ورود جریانی از خوش بینی به بورس کالا

می متالز - با افزایش حجم معاملات محصولات شیمیایی و پلیمر‌ها جریانی از خوش بینی به بورس کالا جریان یافت.
ورود جریانی از خوش بینی به بورس کالا

به گزارش می متالز، طی هفته‌های اخیر حجم داد و ستد محصولات پلیمری بورس کالا با رشدی ۹ درصدی، به حجمی بالای ۶۲ هزار تن در هفته گذشته رسید. این جریان افزایشی در حجم داد و ستد پلیمری امری مهم و قابل پیگیری است.

همزمان با رشد عرضه در حوزه شیمیایی ها، سایر عرضه‌ها در بورس کالا از کاهشی ۷ درصدی برخوردار بود و به صورت کلی حجم تقاضا رشدی ۱۲.۳ درصدی داشت.

آمار منتشره نشان از روندی مثبت در بازار دارد به طوریکه حجم تقاضای ثبت شده در بورس کالا طی هفته اخیر، با ثبت بیشترین رقم طی ۶ هفته اخیر به کمتر از ۸۳ هزار تن می‌رسد.

عرضه پلیمر‌ها در بورس کالا با ثبت بیشترین رقم طی ۷ هفته اخیر، رکوردی ۷۳.۵ درصدی را تجربه کرد. رشد قیمت در بازار آزاد پلیمر‌ها امری قابل توجه است که نشان از رونق حتی در معاملات خارج از بورس داشته و محرکی برای افزایش تقاضا در بورس کالاست.

لازم به ذکر است بازار محصولات شیمیایی روندی بهتر از بازار پلیمر‌ها داشت و رشدی ۴۳ درصدی را در حجم معاملات این گروه کالایی نشان داد.

طی هفته‌ای که گذشت، میزان ۳۰ هزار و ۳۶۰ تن از انواع ترکیبات شیمیایی در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. این میزان رشد از بهبود واقعی بازار در حوزه صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی‌ها خبر می‌دهد که واسطه گری و سفته بازی محدود و روز‌های خوب تولید آغاز شده است.

این امر در حالی رخ داد که حجم تقاضا در گروه شیمیایی بورس کالا به میزان ۳۴ درصد و حجم عرضه‌ها ۱۰.۴ درصد رشد را تجربه کرده است.

عناوین برگزیده