تاریخ: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۹
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۶۷۷۴۱
سرویس خبر : انرژی
محمدرضا منصوری نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

واریز کمک هزینه بنزین به حساب مردم در اثر فشار مجلس به دولت بود

می متالز - عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای اطمینان سازی باید کمک خود به مردم در ازای افزایش قیمت بنزین را قبل از گرانی به حساب مردم واریز می‌کرد.
واریز کمک هزینه بنزین به حساب مردم در اثر فشار مجلس به دولت بود

به گزارش می متالز، محمد رضا منصوری عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت حامل های انرژی تا چه اندازه می تواند به مصرف اصولی در جامعه کمک کند، گفت: اول از همه باید گفت دولت در زمینه شفاف سازی با مردم موفق عمل نکرده است. اصلاح قیمت ها با هدف اصلاح الگوی مصرف انجام می گیرد. در ابتدای انقلاب پنج هزار مگاوات برق تولید می کردیم و الان ۸۰ هزار مگاوات و در حالی که جمعیت کشور دو برابر شده اما مصرف سوخت ۱۶ برابر افزایش پیدا کرده است. اصلاح الگوی مصرف دقیقا با این هدف که مصرف معقول و استانداردی داشته باشیم صورت می گیرد.
وی در ادامه افزود: مصرف بنزین از ۶۰ میلیون لیتر به بیش از ۹۰ میلیون لیتر رسیده ایم و با این وضعیت دو سال بعد باید مجددا بنزین را وارد کنیم و این در حالی است که توان تولید ۱۰۵ میلیون لیتر را بنزین در کشور داریم. قرار است با گران شدن بنزین و اصلاح الگوی مصرف، ۲۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی کنیم.
منصوری در پاسخ به این سوال که دولت دلیل افزایش قیمت بنزین را اختصاص یارانه آن به بخش ضعیف جامعه عنوان کرده است در حالی که به نظر می رسد عدم فروش نفت به دلیل تحریم در مدت اخیر دلیل اصلی بوده است، تصریح کرد: وقتی بنزین ارزان باشد، یک فرد پولدار ۱۸ برابر فردی با درآمد متوسط بنزین مصرف می کند. از سوی دیگر وقتی در مصرف بنزین صرفه جویی صورت بگیرد، می توانیم آن را صادر کنیم که این اقدام می تواند عدم فروش نفت به دلیل تحریم را جبران کند.
منصوری در ادامه با تاکید بر اینکه دولت برای اطمینان سازی باید کمک خود به مردم در ازای افزایش قیمت بنزین را قبل از گرانی به حساب مردم می ریخت، گفت: دولت قول داد همزمان با یارانه ها، این پول را به حساب مردم واریز کند و مجلس در این زمینه به دولت فشار آورده است.

عناوین برگزیده