تاریخ: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۶۷۷۴۲
سرویس خبر : انرژی
جعفر قادری کارشناس مسائل اقتصادی گفت:

در خصوص تخصیص درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین کار مطالعاتی انجام نشده است

می متالز - یکی از اشکالاتی که در جریان افزایش قیمت بنزین متوجه دولت است، این است که قبل از بررسی جزئیات موضوع و دادن اطمینان به مردم درباره تخصیص منابع حاصل از افزایش قیمت ها به خود مردم، اقدام به گران کردن بنزین و سهمیه بندی انجام داد که این اقدام سبب ایجاد التهاب در جامعه شد.
در خصوص تخصیص درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین کار مطالعاتی انجام نشده است

به گزارش می متالز، جعفر قادری کارشناس اقتصادی و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اینکه به نظر شما تا چه اندازه با کار کارشناسی افزایش قیمت بنزین اجرایی شده، گفت: دولت کار مطالعاتی و علمی در خصوص تخصیص درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین انجام نداده است، یکی از اشکالاتی که در جریان افزایش قیمت بنزین متوجه دولت است، این است که قبل از بررسی جزئیات موضوع و دادن اطمینان به مردم درباره تخصیص منابع حاصل از افزایش قیمت ها به خود مردم، اقدام به گران کردن بنزین و سهمیه بندی انجام داد که این اقدام سبب ایجاد التهاب در جامعه شد.

قادی در ادامه افزود: وقتی اطلاعات به مردم به صورت قطره چکانی از سمت دولت ارائه می شود و این نگرانی وجود دارد. گفته می شود قرار است مبلغی به یارانه افراد اضافه شود اما دولت اعلام کرد حتی افرادی که در لیست دریافت کننده های یارانه ها نیستند نیز جزو کسانی هستند که هزینه ناشی از اصلاح قیمت های سوخت به آنها پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: این اقدام در حالی صورت می گیرد که اطلاعات افراد یارانه بگیر در اختیار دولت است اما برای افراد خارج از آن اطلاعاتی در دسترس نیست و مشخص نیست دولت بر چه اساس و به چه طریق و سامانه ای قرار است این کار را انجام دهد.
قادری در پاسخ به این سوال که بهتر نبود ابتدا عملیاتی شدن واریز یارانه اختصاصی به خانوار کم درآمد انجام شود سپس طرح افزایش قیمت بنزین با آگاهی کامل مردم صورت گیرد، تصریح کرد: در جامعه این موضوع مطرح است که پرداخت های دولت فقط یک بار صورت خواهد گرفت یا قرار است ماهیانه انجام شود یا در مقاطع مشخصی صورت می گیرد؟ متاسفانه هنوز دولت در این خصوص شفاف سازی نکرده است. اساتید دانشگاهی که به دولت مشاوره می دهند نیز هنوز درباره تصمیم دولت آگاهی ندارند و به همین جهت به نظر می رسد این اقدام دولت یک کار عجولانه بود و این ایراد و اشکال به صورت جدی به دولت وارد است.

عناوین برگزیده