تاریخ: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۲
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۶۷۷۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک:

انجام ۱۲۴ میلیون تراکنش شبکه شتاب در روز ۲۷ آبان/ پایداری شبکه بانکی ۹۹.۹ درصد است/ تعداد خودپردازهای آسیب دیده قابل توجه نیست

می متالز - مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک بانک مرکزی اظهار داشت: آسیب‌رسانی به چند دستگاه خودپرداز نمی‌تواند تاثیری در خدمات شبکه‌های بانکی داشته باشد، از سوی دیگر 90 درصد ارایه خدمات به مردم از طریق خدمات الکترونیکی است.
انجام ۱۲۴ میلیون تراکنش شبکه شتاب در روز ۲۷ آبان/ پایداری شبکه بانکی ۹۹.۹ درصد است/ تعداد خودپردازهای آسیب دیده قابل توجه نیست

به گزارش می متالز، سید ابوطالب نجفی در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط چند روز گذشته در نبود دسترسی مردم به شبکه اینترنتی و آخرین وضعیت ارایه خدمات بانکی در این شرایط گفت: در چند روز گذشته مشکلی در تراکنش‌های بانکی به دلیل قطعی اینترنت نداشتیم.

وی افزود:‌ در روز 27 آبان ماه 290 میلیون تراکنش شتابی و شاپرک شامل 124 میلیون تراکنش در شبکه شتاب و 166 میلیون خرید در شبکه شاپرک به ثبت رسید.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک بانک مرکزی با تاکید بر اینکه پایداری شبکه بانکی در این شرایط بیش از 99.9 درصد بوده است گفت: در زمینه اتصال سرویس‌های حیاتی بانکی کشور در صورت نبود و قطعی اینترنت در گذشته چندین مانور انجام شد و نتیجه این مانورها این بود که شبکه پایداری در برابر اتفاقات احتمالی داریم .

نجفی ادامه داد: با توجه به اقدماتی که در گذشته انجام شده است در صورت قطعی اینترنت روش‌های پشتیبانی در اختیار داریم تا مردم متوجه مشکلی نباشند.

وی همچنین با اشاره به خسارت های وارد  آمده به برخی از شعبه‌های بانکی در اغتشاشات اخیر اذعان داشت: چندین هزار ارتباط پشتیبان را تدارک دیده‌ایم و در کنار آن ارتباطات شبکه بانکی از طریق لینک‌های ماهواره‌ای برقرار است شاید چند دستگاه خودپرداز بانکی صدمه دیده باشد اما از آنجایی که 55 هزار دستگاه خودپرداز در کشور وجود دارد این تعداد خودپرداز آسیب دیده عدد قابل توجهی نیست.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک بانک مرکزی با تاکید بر اینکه این خسارات تاثیری در ارایه خدمات بانکی به مردم نداشته است، گفت: آسیب‌رسانی به چند دستگاه خودپرداز نمی‌تواند تاثیری در خدمات شبکه‌های بانکی داشته باشد از سوی دیگر 90 درصد ارایه خدمات به مردم از طریق خدمات الکترونیکی است.

عناوین برگزیده