تاریخ: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۶۷۷۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر اقتصاد عنوان کرد:

بانک‌ها باید خودشان را به فناوری‌های روز مجهز کنند

می متالز - وزیر اقتصاد گفت: بانک‌های ما اگر بخواهند نقش پویا و بالنده‌ای در اقتصاد داشته باشند باید خودشان را به فناوری‌های نو مجهز کنند.
بانک‌ها باید خودشان را به فناوری‌های روز مجهز کنند

به گزارش می متالز، فرهاد دژپسند در حاشیه بازگشایی پنجمین نمایشگاه ایران تراکنش با تاکید بر اینکه تجهیز بانک‌ها به فناوری باید بانکداری دیجیتال آغاز شود، اظهار کرد: برای عبور از بانکداری سنتی  باید کار را با بانکداری الکترونیکی شروع کنیم سپس به بانکداری دیجیتال و در نهایت به بانکداری هوشند برسیم.

وی ادامه داد: در بحث بانکداری هوشمند خیلی مهم است که ابعاد گوناگونی را در این زمینه اجرا کنیم تا بتوانیم در ارتباط‌های بین المللی موفق باشیم.

دژپسند با تاکید بر اینکه ارتباط‌های بین المللی در همه حوزه‌ها‌ی بانکداری مدنظر است افزود: ارتباطات بین‌المللی چه در انتقال تکنولوژی و چه تبادلات مالی و پولی مدنظر است که می‌توان با بانکداری هوشمند به آن دست یافت.

وزیر اقتصاد در پاسخ به این پرسش که چرا تا امروز بانکداری هوشمند در کشور ما اجرا نشده است، گفت: این طور نیست که بانکداری هوشمند در کشور اجرا نشده باشد اما سرعت آن بسیار کند است و باید اقداماتی را برای سرعت بخشیدن به آن انجام دهیم.

دژپسند اضافه کرد: خوشبختانه در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شده است که یکی از آنها برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند ایران تراکنش است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه بودجه سال آینده وزارت اقتصاد با چه نرخ دلاری بسته شده است اذعان کرد: بودجه ما ربطی به قیمت دلار ندارد و بودجه‌بندی وزارت اقتصاد بدون در نظر گرفتن قیمت دلار است.

عناوین برگزیده