تاریخ: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۵
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۶۷۹۲۳

مایکروسافت مجددا مجوز همکاری با هوآوی را گرفت

می متالز - شرکت بزرگ مایکروسافت آمریکا مجددا توانست مجوز فروش نرم‌افزارهای خود به شرکت تحریم شده هوآوی از کاخ سفید را دریافت کند.
مایکروسافت مجددا مجوز همکاری با هوآوی را گرفت

به گزارش می متالز، شرکت بزرگ نرم افزاری مایکروسافت آمریکا توانسته است مجددا مجوز فروش نرم‌افزارهای خود به شرکت تحریم‌شده هوآوی چین را دریافت کند. 

امریکا در ماه می شرکت هوآوی را تحریم کرد و براساس این اقدام همکاری شرکت‌های آمریکایی بدون مجوز با هوآوی ممنوع و غیرقانونی شد.

این هفته یک مجوز موقت به مدت 90 روز برای برخی شرکت‌های امریکایی در راستای ادامه همکاری با هوآوی از سوی دولت آمریکا صادر شده است. 

سخنگوی مایکروسافت در این باره می‌گوید در روز 20 نوامبر وزارت بازرگانی آمریکا با درخواست مایکروسافت برای دریافت مجوز صادرات نرم‌افزار به هواوی موافقت کرده است.

پیشتر در ماه‌های می و آگوست نیز مایکروسافت توانسته بود برای صادرات نرم افزار هوآوی مجوز دریافت کند.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، چند روز پیش گفته بود که  تمدید مجوزهای موقت به شرکت‌های آمریکایی این امکان را می‌دهد که به ارائه خدمات به مشتریان خود در برخی از حوزه‌ها ادامه دهند.

وی تاکید کرد: وزارت بازرگانی امریکا به نظارت شدید بر صادرات فناوری‌های این کشور ادامه خواهد داد تا  اطمینان حاصل کند که نوآوری‌های این کشور به دست کسانی که امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کنند نیفتد. 

هوآوی اعلام کرده تمدید مجوزهای موقت این حقیقت را که دولت آمریکا با این شرکت چینی  به صورت ناعادلانه‌ای برخورد کرده است تغییر نمی‌‌دهد. 

منبع: تابناک
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده