تاریخ: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۹
بازدید: ۴۲۸
کد خبر: ۶۸۰۱۸
سرویس خبر : متالورژی و مواد

اطلاعیه تلفیقی ۶ ماهه «کاذر» منتشر شد

می متالز - شرکت فرآورده های نسوز آذر صورت‌های مالی تلفیقی میان دوره‌ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ منتشر شد.
اطلاعیه تلفیقی ۶ ماهه «کاذر» منتشر شد

به گزارش می متالز، شرکت فرآورده های نسوز آذر در صورت های مالی تلفیقی ۶ماهه سود خالص خود را ۲۶۰میلیارد ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۹۰۴درصدی همراه شد. سود عملیاتی آن نیز با رشد ۴۰۰درصدی به ۲۷۷میلیارد ریال و سود انباشته به ۲۰۳میلیارد ریال رسید.

این شرکت ۴۵۰میلیارد ریالی سود خالص هر سهم را در حالی ۵۷۹ریال اعلام کرد که در شرکت اصلی سود هر سهم ۵۱۴ریال اعلام کرده است.

«کاذر» استراتژی مدیریت خود را احداث کوره دوار با تولید ۴۵هزار تنی پخت مواد اولیه و محصولات و امکان تولید و رقابت با بازارهای داخلی و خارجی اعلام کرده است. همچنین مقدمات طرح توسعه شرکت جهت ساخت کوره دوار از ابتدای سال قبل شروع شد و پس از برنامه ریزی های اولیه و تهیه نقشه ها و طرح ها و علاوه بر این ایجاد کارگاه مورد نیاز از ابتدای سال جاری با انعقاد قرارداد کنسرسیوم با ۲شرکت مهندسی معتبر فعالیت ساخت آغاز و پیش بینی می شود با صرف بودجه ۴۵۰ میلیارد ریال طی سه ماهه دوم سال۱۳۹۹ آماده بهره برداری شد. اجرای این طرح گام بلندی در راستای کاهش وابستگی و کاهش بهای تمام شده خواهد بود.

این شرکت با توجه به تمهیدات صورت گرفته و مدیریت بهای تمام شده، پیش بینی کرده است که حاشیه سود ناخالص ایجاد شده تا پایان سال تنها با کاهش بسیار کم حفظ کند. از سوی دیگر شرکت در نظر دارد در سال جاری در خصوص بقا یا انحلال شرکت های فرعی خود تصمیم گیری نماید. همچنین به نتیجه رساندن پرونده های مالیاتی تا سال ۱۳۹۷ و پیگیری در جهت وصول مطالبات معوق و تصمیم گیری راجع به نحوه جداسازی واحد استیجاری در شرکت سهامی ذوب آهن و پیاده سازی آن در واحد ملکی شرکت است.

عناوین برگزیده