تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۶۸۳۳۵
سرویس خبر : انرژی
جاسمی در نطق میان دستور مطرح کرد:

انتقاد از افزایش قیمت بنزین و عدم بخشودگی وام زلزله زدگان

می متالز - نماینده مردم کرمانشاه در نطق میان دستور خود انتقاداتی را درباره افزایش قیمت بنزین، عملکرد رئیس جمهور و آخرین وضعیت وام های زلزله زدگان مطرح کرد.
انتقاد از افزایش قیمت بنزین و عدم بخشودگی وام زلزله زدگان

به گزارش می متالز، قاسم جاسمی در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز (دوشنبه چهارم آذر ماه) مجلس شورای اسلامی، با تبریک فرارسیدن هفته بسیج، گفت: در روز جمعه 24 آبان مصادف با ولادت پیامبر رحمت (ص) با بالا بردن قیمت بنزین کام مردم ایران را بسیار تلخ و نگران کردیم، اکثر نمایندگان اذعان دارند که تا روز پنج شنبه 23 آبان 98 در جریان گرانی بنزین نبودند. یکی از دلایل روشن و مبرهن این بود که مجلس تعطیل بود و نمایندگان تا روز یکشنبه در مجلس حضور نداشتند اما افزایش قیمت بنزین در روز جمعه از سوی دولت انجام شد و نظر حضرت آقا در روز یکشنبه نظر کارشناسی بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان با بیان اینکه باید استیضاح رئیس جمهور را در دستور کار قرار دهیم، ادامه داد: اگر غیر از این باشد به رسالت نمایندگی خودمان توجه نکردیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور افزود:  آقای روحانی با تصمیمی که گرفتید کام مردم ایران را تلخ و سفره مردم فقیر را کوچک تر کردید. مشکلات و معضلات روانی را در جامعه زیاد کردید. گرانی ها را در حد 200 برابر افزایش دادید.

وی با بیان اینکه در گذشته دو بار با توجه به شرایطی که رئیس جمهور و هیات دولت دارد موضوع عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور را پیشنهاد کردم ادامه داد: متاسفانه توجهی از سوی نمایندگان به آن نشد و امروز می گویم که باید عدم کفایت اجرایی هم به آن اضافه شود و آقای رئیس جمهور  پاسخگوی این معضلات باشند.

جاسمی با بیان اینکه عواید 30 هزار میلیارد تومانی ناشی از افزایش قیمت بنزین باید در صندوق ذخیره یا صندوقی که دوستان سفارش کردند واریز و در اختیار مردم قرار گیرد، ادامه داد: اگر از من به عنوان کمترین عضو نمایندگان مجلس سوال می کردند اعلام می کردم، همین  30 الی 40 هزار میلیارد را از آقای حسین فریدون و مهدی جهانگیری پس می گرفتید و این همه خسارت مادی و معنوی به کشور نمی رساندید.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم خطاب به نمایندگان گفت: شخص آقای لاریجانی به عنوان مدیر مجلس است. هیچ نماینده ای نسبت به دیگری نماینده تر نیست. لذا در تصمیمی که آقای لاریجانی مبنی بر اینکه یک نفر از نمایندگان را فرستادند که تحقیق کنند، من با اعضای محترم هیات رئیسه صحبت کردم اما اعلام کردند به ما چیزی گفته نشده است. ایشان یک نفر را به جای 289 نفر انتخاب کرد و آن فرد برای کار کارشناسی رفت و نتیجه این شد که نظر خود را اعمال کرد و نظر آقای لاریجانی هم همین شد.

وی با طرح سوالی از رئیس مجلس افزود: آقای لاریجانی چرا این اندازه با دولت هماهنگ هستید؟ آقای رئیس مجلس تحقیق و تفحص  از مجلس را حداقل 2 سال پیش امضا کردیم چرا این طرح را نگه داشته و اجازه نمی دهید تحقیق و تفحص از این همه حیف و میلی که در مجموعه مجلس البته نه در صحن و دفاتر در حال رخ دادن است و همچنین در رابطه با سفرهای خارجی انجام شود؟

جاسمی تاکید کرد: چرا اجازه نمی دهید وزیر کشوری که  می خواهد در آینده مهندسی انتخابات ریاست مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری را بر عهده بگیرد با اینکه چند بار طرح استیضاح آقای رحمانی فضلی مطرح شده با حضور در صحن مجلس پاسخگوی مشکلات مردم باشند؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت تصریح کرد: آقای رئیس مجلس چرا با دولت ارتباط برقرار کردید که این همه معضلات را برای مردم به وجود بیاوردید؟ چرا در بین 290 نفر نماینده مجلس، دستگاه دیپلماسی و دولت یک فرد خاص را که تعادل و توازن کمیسیون ها و فراکسیون ها را بر عهده می گرفت به عنوان سفیر به روسیه فرستادند؟ چرا روسیه؟ ما می دانیم این با هدف در حال انجام است؟ چرا باید روسیه را انتخاب کرده و این فرد خاص را به عنوان سفیر به این کشور اعزام کنند؟ 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس ادامه داد: درباره قوه قضائیه که آقای رئیسی که کارش کارشناسی نیست و نمی تواند درباره افزایش یا کاهش قیمت بنزین نظری اعلام کند نقل قولی را از همکاری در جلسه ای که خدمت آقای رئیسی بودیم نقل کنم که ایشان گفتند "آقای رئیسی شما پرونده برای دانه درشت ها، افراد خاص، افراد مفاسد اقتصادی تشکیل دادید اما برای سران سه قوه چه پرونده ای تشکیل دادید؟ چکار کردید برای آقایانی که تا این اندازه خسارت وارد کردند؟"

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خطاب به روحانی افزود: آقای روحانی یکی از راه های برون رفت از مشکلات کشور روی پای خود ایستادن، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدکننده داخلی و رفع مشکلات آنها است، جلوگیری از ورشکستگی شرکت ها و کارخانجات یعنی حمایت های تام و تمام از آنها که با هر کدام از آنها که صحبت می کنید مشکلات عدیده ای دارند. درباره وام های زلزله زدگان هم این سوال مطرح است که مگر چه میزان به زلزله زدگان وام دادید که نمی بخشید و امهال را هم حذف کردید؟

عناوین برگزیده