تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۶۸۳۷۱
سرویس خبر : انرژی

زمینه‌های همکاری پژوهشگاه نفت و شهرک علمی اصفهان بررسی شد

می متالز - زمینه‎های گسترش همکاری‌های دوجانبه پژوهشگاه صنعت نفت و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در نشست مشترک مدیران این دو مجموعه بررسی شد.
زمینه‌های همکاری پژوهشگاه نفت و شهرک علمی اصفهان بررسی شد

به گزارش می متالز، جعفر قیصری، رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در تشریح فعالیت‌های این مرکز علمی اظهار کرد: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ۵۰۰ شرکت فناورمحور و دانش‌بنیان دارد که ۲۰۰ شرکت از میان این شرکت‌ها رشد یافته‌اند و فعالیت‌های صادراتی را در دستور کار خود دارند؛ فناوری‌ این نوع شرکت‌ها صنعتی است.

وی به دسته دوم شرکت‌های فناورمحور و دانش‌بنیان اشاره و تصریح کرد: حدود ۲۰۰ شرکت دیگر در مرحله رشد است که به پارک‌های علم و فناوری ملحق می‌شوند و دسته سوم نیز ۱۰۰ مجموعه نوپاست که دارای رشد مقدماتی هستند.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تبدیل شرکت‌های کوچک به شرکت‌های بزرگ و گسترده را از اهداف این شهرک برشمرد و گفت: در این زمینه همواره از متخصصان با تجربه بهره‌مند شده‌ایم و با توجه به سیاست‌های اتخاذشده تصمیم بر آن است که در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری از افراد جوان استفاده شود.

قیصری آموزش مدیران جوان مراکز رشد را از ماموریت‌های این شهرک تحقیقاتی برشمرد و افزود: همه محققان این مجموعه آمادگی انتقال تجارب خود را به دیگر مراکز دارند و ما می‌توانیم در ایجاد مراکز رشد و نوآوری و پارک‌های علم و فناوری به پژوهشگاه صنعت نفت کمک کنیم.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تاکید کرد: افزون بر ارائه خدمات متعدد در زمینه تجاری‌سازی فناوری، آماده همکاری با  دیگر شرکت‌ها و سازمان‌ها در تهیه تجهیزات آزمایشگاهی، کاتالیست‌ها و فیلترها هستیم.

عناوین برگزیده