خبر
حمل و نقل  

هزینه تعمیرات موتورسیکلت چگونه تعیین می‌شود؟

می متالز - رئیس اتحادیه تعمیرات دوچرخه و موتورسیکلت گفت: اجرت تعمیرات موتورسیکلت به صورت توافقی است و صاحبان باید قیمت‌ها را با تعمیرکاران طی کنند.

به گزارش می متالز، مصطفی صفرخانی، رئیس اتحادیه تعمیرات دوچرخه و موتورسیکلت درباره وضعیت این صنف گفت: رنج کاری ما معمولا در فصل تابستان است و تقریبا از ماه اردیبهشت فعالیت تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت شروع می‌شود. این روند نهایتا تا اواسط ماه مهر ادامه خواهد داشت و با توجه به این که در ماه تابستان تعطیلی مدارس وجود دارد میزان استفاده کودکان از دوچرخه نیز بالا می‌رود.

وی درباره تمایل مردم برای استفاده از دوچرخه گفت:استقبال از دوچرخه همچنان نیازمند تبلیغات بیشتر و ارائه بسته تشویقی است البته سه‌شنبه‌های بدون خودرو در حال اجراست اما وضعیت آن هنوز خوب نیست. برای جمعیت تهران استفاده از دوچرخه بسیار ناچیز و نزدیک به صفر است ضمن این که فرهنگ استفاده از آن هنوز جا نیفتاده است. دلیل عدم استفاده از دوچرخه در تهران نیز به پستی و بلندی‌ها شهر بر می‌گردد.

وی درباره وضعیت موتورسیکلت‌های برقی هم اظهار کرد: استقبالی از موتورسیکلت‌های برقی نیز نشده چرا که قیمت آن‌ها بالا است. از لحاظ تعمیرات این موتورسیکلت‌ها مشکل خاصی ندارند و فقط یک دینام روی چرخ عقب نصب شده که به آن مربوط می‌شود. اما در مورد باتری، برخی از شرکت‌ها موتورسیکلت‌ها را آورده‌اند و ۶ ماه در گمرک مانده بنابراین از عمر باتری‌ها کاسته می‌شود. شکایت‌هایی درباره فاسد شدن باتری وجود داشته که به شرکت‌ها فرستادیم و آن‌ها را متقاعد کردیم تا باتری از زمان استارت باید به مدت یک سال کار کند. قیمت باتری این موتورسیکلت‌ها نسبت به وسیله بسیار بالا است و اگر این نرخ شکسته شود احتمال دارد که استقبال بیشتری از این وسایل نقلیه صورت پذیرد.

صفرخانی در پایان به وضعیت اجرت‌ها اشاره کرد و گفت: اجرت تعمیرات دوچرخه و موتورسیکلت توافقی است و تا به امروز نتیجه‌ای درباره نرخ‌گذاری گرفته نشده است. اگر کسی به تعمیرگاه وارد شد پیش از آن باید قیمت‌ها را با مکانیک طی کند. از سال گذشته تا امسال نیز نرخی که میان تعمیرکاران موتورسیکلت و دوچرخه بین تعمیرکاران در نظر گرفته شده تغییری نداشت. مشکل اصلی این صنف دارایی است و از طرفی دیگر نیز لوازم بی‌کیفیت برای تعمیرکاران مشکل‌ساز شده است. قطعات به کشور وارد شده و هیچ مشورتی نیز صورت نگرفته در نتیجه کیفیت به تعمیرکاران ربطی ندارد.

کد خبر: 68672
تاریخ: 1398/09/05 - 15:30
منبع: تجارت نیوز

مصطفی صفرخانی  دوچرخه  موتورسیکلت 

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 

بزرگترین آلاینده هوای تهران چیست؟

می متالز - صنایع در مجموع هفت درصد در آلودگی هوای تهران سهم دارند که بیشتر هم مربوط به صنایع بزرگ است که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند. مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: موتورسیکلت‌های فرسوده بیشترین سهم را در آلودگی هوای تهران دارند.
 بت کلیا:

فروش موتورسیکلت‌های فرسوده پارکینگی، تهدیدی جدی برای سلامت مردم تهران

می متالز - عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس فروش موتورسیکلت های فرسوده بی صاحب را تهدیدی جدی برای سلامت مردم پایتخت دانست و از وزارت بهداشت، شهرداری، استانداری و نیروی انتظامی خواستار جلوگیری از ورود دوباره این موتورسیکلت‌ها به سطح شهر شد.
 

کارت سوخت به خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده تعلق نمی‌گیرد

می متالز - رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد که خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده کارت سوخت دریافت نمی‌کنند.
 

۷ میلیون موتورسیکلت فرسوده در خیابان‌ها

می متالز - عضو هیات‌رئیسه کارگروه صنایع اسقاط از تردد بیش از ۷ میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور خبر داد و با بیان اینکه اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده برای مراکز اسقاط صرفه اقتصادی ندارد،‌ از سازمان حفاظت محیط‌زیست خواست که علت ممنوعیت اسقاط موتورسیکلت در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران را اعلام کند.
 

گرانی‌ها ۹۰ درصد تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت را تعطیل کرد

می متالز - عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران با بیان اینکه امروز ۹۰ درصد تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت به دلیل کاهش ظرفیت‌های تولید و نبود توجیه اقتصادی تعطیل شده‌اند، گفت: کف قیمت موتورسیکلت‌های موجود در کشور ۹ میلیون تومان است.
 

توقف خودروسازی هوندا در آرژانتین

می متالز - شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرد که از سال آینده میلادی در آرژانتین خودرو تولید نخواهد کرد. بنا به اعلام این شرکت، این تصمیم بخشی از برنامه جهانی هوندا برای به اشتراک گذاشتن تولید بین مناطق جغرافیایی است.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما