خبر
حمل و نقل  

هزینه تعمیرات موتورسیکلت چگونه تعیین می‌شود؟

می متالز - رئیس اتحادیه تعمیرات دوچرخه و موتورسیکلت گفت: اجرت تعمیرات موتورسیکلت به صورت توافقی است و صاحبان باید قیمت‌ها را با تعمیرکاران طی کنند.

به گزارش می متالز، مصطفی صفرخانی، رئیس اتحادیه تعمیرات دوچرخه و موتورسیکلت درباره وضعیت این صنف گفت: رنج کاری ما معمولا در فصل تابستان است و تقریبا از ماه اردیبهشت فعالیت تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت شروع می‌شود. این روند نهایتا تا اواسط ماه مهر ادامه خواهد داشت و با توجه به این که در ماه تابستان تعطیلی مدارس وجود دارد میزان استفاده کودکان از دوچرخه نیز بالا می‌رود.

وی درباره تمایل مردم برای استفاده از دوچرخه گفت:استقبال از دوچرخه همچنان نیازمند تبلیغات بیشتر و ارائه بسته تشویقی است البته سه‌شنبه‌های بدون خودرو در حال اجراست اما وضعیت آن هنوز خوب نیست. برای جمعیت تهران استفاده از دوچرخه بسیار ناچیز و نزدیک به صفر است ضمن این که فرهنگ استفاده از آن هنوز جا نیفتاده است. دلیل عدم استفاده از دوچرخه در تهران نیز به پستی و بلندی‌ها شهر بر می‌گردد.

وی درباره وضعیت موتورسیکلت‌های برقی هم اظهار کرد: استقبالی از موتورسیکلت‌های برقی نیز نشده چرا که قیمت آن‌ها بالا است. از لحاظ تعمیرات این موتورسیکلت‌ها مشکل خاصی ندارند و فقط یک دینام روی چرخ عقب نصب شده که به آن مربوط می‌شود. اما در مورد باتری، برخی از شرکت‌ها موتورسیکلت‌ها را آورده‌اند و ۶ ماه در گمرک مانده بنابراین از عمر باتری‌ها کاسته می‌شود. شکایت‌هایی درباره فاسد شدن باتری وجود داشته که به شرکت‌ها فرستادیم و آن‌ها را متقاعد کردیم تا باتری از زمان استارت باید به مدت یک سال کار کند. قیمت باتری این موتورسیکلت‌ها نسبت به وسیله بسیار بالا است و اگر این نرخ شکسته شود احتمال دارد که استقبال بیشتری از این وسایل نقلیه صورت پذیرد.

صفرخانی در پایان به وضعیت اجرت‌ها اشاره کرد و گفت: اجرت تعمیرات دوچرخه و موتورسیکلت توافقی است و تا به امروز نتیجه‌ای درباره نرخ‌گذاری گرفته نشده است. اگر کسی به تعمیرگاه وارد شد پیش از آن باید قیمت‌ها را با مکانیک طی کند. از سال گذشته تا امسال نیز نرخی که میان تعمیرکاران موتورسیکلت و دوچرخه بین تعمیرکاران در نظر گرفته شده تغییری نداشت. مشکل اصلی این صنف دارایی است و از طرفی دیگر نیز لوازم بی‌کیفیت برای تعمیرکاران مشکل‌ساز شده است. قطعات به کشور وارد شده و هیچ مشورتی نیز صورت نگرفته در نتیجه کیفیت به تعمیرکاران ربطی ندارد.

کد خبر: 68672
تاریخ: 1398/09/05 - 15:30
منبع: تجارت نیوز

مصطفی صفرخانی  دوچرخه  موتورسیکلت 

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 

فروش ماشین‌آلات کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان صحت ندارد

می متالز - سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان گفت: زمزمه فروش و خروج ماشین‌آلات کارخانه آساک دوچرخ صحت نداشته و مدیریت فعلی این واحد تولیدی نیز ادعا را اساساً کذب می‌داند.
 

اثر برقی کردن ۳۰۰ هزار موتورسیکلت پرتردد

می متالز - سخنگوی صنعت برق معتقد است: برقی کردن ۳۰۰ هزار موتورسیکلت پرتردد، از انتشار آلاینده‌های ۵/ ۵ میلیون خودروی سبک در کلان‌شهرها خواهد کاست.
 

زیرساخت‌های اجرای استانداردهای یورو 5 در صنعت خودرو فراهم نیست

می متالز - به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر فقدان زیرساخت‌های لازم برای اجرای استاندارد یورو 5 و تاثیر منفی تحریم‌ها بر صنعت خودرو تاکید کرد.
 

توانیر و مپنا ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی احداث می‌کنند

می متالز - سخنگوی صنعت برق از امضای توافق‌نامه احداث ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی در کشور میان توانیر و شرکت مپنا خبر داد.
 " در راستای حمایت از ورزش کارگران "

آکپا به کارکنان خود 180 دوچرخه اهدا کرد

می متالز - شرکت آکپا ایران کیش 180 دوچرخه به کارکنان خود اهداء کرد.
 

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اسفند ماه شارژ شد

می متالز - ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اسفند ماه خودروهای شخصی بدون هیچ گونه تغییری، ساعت ۲۴ دیشب (چهارشنبه ۳۰ بهمن‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شارژ شد.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما