تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۴
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۶۸۸۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد:

صنعت و صنایع معدنی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توجه

می متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: صنعت و صنایع معدنی این استان نیازمند توجه است.
صنعت و صنایع معدنی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توجه

به گزارش می متالز، «سالار حسین پور» افزود: واحدهای صنعتی و معدنی راکد و تعطیل استان شناسایی شدند و برنامه داریم که ۹۰ واحد دارای اولویت استان را تا پایان امسال به چرخه تولید باز گردانیم.

وی اظهار کرد: بیش از ۳۰ واحد صنعتی و معدنی استان به چرخه تولید بازگشتند و دنبال این هستیم که از طرفیت های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به بهترین شکل استفاده کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان  کرد: در زمینه اکتشافات معدنی استان باید از ظرفیت‌ ایدرو و ایمیدرو استفاده کنیم چون استان کهگیلویه و بویراحمد تا کنون نتوانسته بود از ظرفیت های این شرکت های دولتی بهره ای ببرد.

حسین پور تصریح کرد: طرح ها و پروژه هایی را به ایدرو معرفی کرده ایم از جمله صنایعی که با پایه و بیس شیمیایی هستند.  

وی ادامه داد: در زمینه صنایع معدنی تعدادی طرح را از جمله تولید کاغذ از سنگ و تولید گچ‌های صنعتی و رول‌های گچی صنعتی را به ایمیدرو معرفی کرده ایم  و نیاز داریم که از ظرفیت این شرکت ها بعنوان سرمایه گذار بخش دولتی استفاده کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طرح هایی احصا شده در زمینه صنایع معدنی از جمله بوکسید، فرآروری سنگ آهک، تولید کاغذ از آهک و گچ قابل سرمایه گذاری در این استان هستند.

حسین پور همچنین در خصوص وضعیت کالاهای ذخیره شده در بازار استان بیان کرد: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را ذخیره داریم و با مشکلی مواجه نیستیم در صورت نیاز می تواینم بازار را تنظیم کنیم. نظارت بر بازار را تشدید خواهیم کرد و به مردم حواس‌مان خواهد بود.

وی بیان کرد: ۲۸ هزار واحد صنفی در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند که ۴۵هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است که حدود ۱۵۰هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم از بخش اصناف استان بهره مند می شوند.

عناوین برگزیده