تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۶۸۸۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نامه شورای اسلامی کار هپکو به معاون اول رئیس جمهور:

دولت در عملیاتی شدن قرارداد فروش محصولات هپکو کمک کند/ دستورات لازم در راستای فریز بدهی‌های بانکی صادر شود/ هپکو باید کارگر استخدام کند

می متالز - کارگران هپکو خواستار کمک دولت در راستای انعقاد قرارداد فروش جدید برای محصولات این شرکت و فریز بدهی‌های بانکی این کارخانه تا مدتی معین شدند.
دولت در عملیاتی شدن قرارداد فروش محصولات هپکو کمک کند/ دستورات لازم در راستای فریز بدهی‌های بانکی صادر شود/ هپکو باید کارگر استخدام کند

به گزارش می متالز، شورای اسلامی کار شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو طی نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ۹ مورد از مشکلات و راهکارهای این واحد تولیدی را مطرح کردند.

این نامه به استاندار استان مرکزی، ریاست سازمان خصوصی‌سازی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی آیت‌الله دری نجف‌آبادی، مقدسی نماینده  مجلس شورای اسلامی در شهرستان اراک، کریمی  نماینده مجلس شورای اسلامی در شهرستان اراک و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره پلیس امنیت اجتماعی نیروی انتظامی استان مرکزی رونوشت شده است.

در این نامه آمده است:

احتراما ضمن تشکر از حسن نظر جنابعالی و ریاست محترم جمهور در خصوص رفع مشکلات شرکت هپکو، برخی از مشکلات فعلی و مهم به شرح ذیل می‌باشد که مستدعی‌ست نسبت به رفع آنها دستور اقدامات لازم را مبذول بفرمایید:

  1. در خصوص اختصاص اعتبار تولید ۳۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی و کشاورزی از محل ماده ۱۰ قانون که به تایید ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه جناب آقای دکتر نوبخت رسیده است مستدعی‌ست در این خصوص دستورات لازم صورت پذیرد.
  2. در خصوص اختصاص تولید ۳۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی مورد نیاز ادارات راه در قالب قرارداد جهت بهبود شرایط هپکو، با توجه به مطرح بودن این موضوع در سالهای گذشته، انعقاد و عملیاتی شدن این قرارداد نیاز به عزم جدی و پیگیری تمام‌عیار هیات وزیران دارد که با توجه به نقش بسیار موثر حضرتعالی در مجموعه دولت جمهوری اسلامی، مستدعی‌ست در این خصوص اقدامات صورت پذیرد.
  3. یکی دیگر از مهمترین مشکلات فعلی هپکو بدهی سنگین بانکی و همچنین عدم وجود سرمایه در گردش تولید می‌باشد که مستدعی‌ست در خصوص فریز بدهی‌های بانکی و اختصاص سرمایه در گردش تولید دستورات لازم صادر گردد.
  4. شرکت در حال حاضر دارای تعدادی نیروی انسانی بازنشسته است که به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های اولیه بازنشستگی و بدهی به سازمان تامین اجتماعی بیش از یک سال است که امکان بازنشستگی و ترک کار این پرسنل با مشکل مواجه شده است، خواهشمند است دستور فرمائید در این خصوص نیز اقدامات مقتضی صورت پذیرد.
  5. بنابر آخرین اقدامات سازمان خصوصی‌سازی با توجه به برگشت ۵۹ درصد سهام کنترلی هپکو از سهامدار فاقد اهلیت قبلی هنوز ۱.۷ درصد سهام مذکور به دلایل غیرمنطقی در اختیار ایشان است که مستدعیست ترتیبی اتخاذ گردد تا باقیمانده سهام مذکور در اسرع وقت به سازمان خصوصی‌سازی بازگردد.
  6. با توجه به ضرر و زیانی که سهامداران عمده این شرکت در طی دو واگذاری غلط به اموال دولت (بیت‌المال) و شرکت مادر تخصصی هپکو رسانده‌اند از شما تقاضا داریم دستور فرمائید حسابرس ویژه و دارای اهلیت به این مورد رسیدگی نماید.
  7. با توجه به روند کاهش شدید نیروی انسانی هپکو به دلایل بازنشستگی و... راه‌اندازی مجدد و رونق هپکو در حال حاضر نیازمند بکارگیری تعدادی نیروی انسانی ماهر و با انگیزه در برخی بخش‌ها می‌باشد که خواهشمند است در این خصوص بررسی‌های لازم صورت پذیرد.
  8. با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور به دلیل تحریم‌های ظالمانه و با عنایت به سطح حقوقی پایین اغلب کارگران هپکو، پرداخت به موقع حقوق، به شکل قابل توجهی به کاهش فشارهای اقتصادی در خانواده‌های آنها و به تبع آن کاهش تنش در شرکت کمک می‌کند که مستدعی‌ست برای این موضوع تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.
  9. با توجه به اینکه امکان تولید انواع ماشین‌آلات راه‌سازی در شرکت هپکو وجود دارد و همچنین تاکید مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید داخلی، خواهشمند است تمهیدات لازم جهت جلوگیری از واردات ماشین‌آلات راه‌سازی مورد نیاز کشور دستورات لازم صورت گیرد.
عناوین برگزیده