تاریخ: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۳۴۲
کد خبر: ۶۸۸۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مرحله نخست مجتمع گندله سازی مادکوش به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

می متالز - استاندار هرمزگان اعلام کرد: مجتمع گندله سازی مادکوش در غرب بندرعباس به زودی با ظرفیت تولید دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندله به بهره‌برداری می‌رسد.
مرحله نخست مجتمع گندله سازی مادکوش به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش می متالز، فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان که با حضور مدیرعامل صندوق توسعه ملی و مدیرعامل بانک صنعت و معدن برگزار شد، گفت: عملیات مرحله دوم این مجتمع که ظرفیت تولید آن را به پنج میلیون تن افزایش خواهد داد نیز به زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: راه اندازی این مجتمع یک کار بسیار مهم و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در هرمزگان است و با تمام توان از اجرای این پروژه‌های بزرگ تولیدی و اشتغالزا در استان حمایت می‌کنیم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: راه اندازی این مجتمع اقدام بسیار مهمی است که به تکمیل زنجیره تولید فولاد در هرمزگان کمک بسیاری می کند.

همتی تصریح کرد: افق در نظر گرفته شده برای این واحد، تولید ۱۰ میلیون تن گندله است که در راستای رسیدن به این هدف، تأمین سرمایه در گردش و کمک به آن در اولویت قرار دارد.

وی بیان داشت: برای حل مشکل سرمایه در گردش مجتمع گندله سازی مادکوش و آغاز عملیات مرحله دوم آن کمک‌ها و حمایت‌های مناسبی از طریق پرداخت تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی و بانک صنعت و معدن انجام می‌شود.

احداث مرحله نخست مجتمع گندله سازی مادکوش با ظرفیت ۲ میلیون ۵۰۰ هزارتن گندله در سال، از ابتدای سال ۹۲ شروع شد و اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت دارد.

شرکت مادکوش از زیر مجموعه‌های گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش است.

عناوین برگزیده