تاریخ: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۶۹۰۳۶
سرویس خبر : انرژی
وزیر صمت:

کرایه حمل و نقل پایه گازوییلی نباید افزایش یابد

می متالز - به گفته وزیر صمت افزایش قیمت بنزین باعث افزایش قیمت در حوزه حمل و نقل شده که این افزایش قیمت به جهت اینکه نرخ گازوییل ثابت است نباید در همه سیستم حمل و نقل اتفاق بیفتد.
کرایه حمل و نقل پایه گازوییلی نباید افزایش یابد

به گزارش می متالز، رضا رحمانی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش قیمت بنزین باعث افزایش قیمت در حوزه حمل و نقل شده که این افزایش قیمت به جهت اینکه نرخ گازوییل ثابت است نباید در همه سیستم حمل و نقل اتفاق بیفتد که یک عده کرایه های کامیون ها و سایر سیستم های حمل و نقل گازوییلی را هم بخواهند افزایش دهند در حالی که مصرف عمده حمل نقل ها بویژه در لجستیک تولید، گازوییلی است و در قیمت گازوئیل افزایشی نشده است.

وزیر صنعت‏، معدن و تجارت گفت: به هر حال قیمت‌ها را باید کنترل کرد و افزایش قیمت‌ها را در حد واقعی دستگاه‌های نظارتی می‌پذیرند، اما با کسانی که بخواهند بی جهت افزایش قیمت دهند و دنبال سوء استفاده هستند برخورد جدی می‌شود.

 رحمانی افزود: کنترل قیمت‌ها را از چند منظر پیگیر هستیم یکی از روند‌ها از مبدا است یعنی از تولید کالا را تا به دست مصرف کننده برسد دنبال می‌کنیم.
وی گفت: روند بعدی توزیع عمده و توزیع خرده است در تمام این مراحل بازرسان ما حضور دارند و قیمت‌ها را کنترل می‌کنند.

وزیر صنعت‏، معدن و تجارت افزود: با انجمن‌های مربوطه هماهنگی‌های لازم انجام گرفته و اکثراَ خودشان مراقب هستند و مراقب بودند که افزایش قیمتی را اعمال نکنند.

وی افزود: از نظر کارشناسان افزایش قیمت بنزین تاثیر خیلی خاصی بر دیگر کالا‌ها نباید داشته باشد و اگر هم دارد خیلی ناچیز است.

رحمانی در خصوص تشدید بازرسی‌ها در هفته جاری نسبت به هفته قبل از سهمیه بندی بنزین هم افزود: شاهد افزایش 200 درصدی تشکیل پرونده تخلفات از طرف بازرسانمان بوده ایم.

وی در پایان از رسانه ها، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف و بسیج تشکر کرد و گفت: این دستگاه‌ها باعث شدند تا کمبود‌ها جبران شود و همچنان باید پای کار بمانند.

عناوین برگزیده