تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۸
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۶۹۲۶۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
بت کلیا:

نقش مخرب مشاوران املاک در تلاطم بازار مسکن؛ روند قیمت‌ها تا پایان سال کاهشی است

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت :بازار مسکن تا پایان سال جاری روند با ثباتی را طی خواهد کرد و قیمت ها به صورت تدریجی کاهش خواهد یافت.
نقش مخرب مشاوران املاک در تلاطم بازار مسکن؛ روند قیمت‌ها تا پایان سال کاهشی است

به گزارش می متالز، یوناتن بت کلیا عضو کمیسیون عمران مجلس، روند قیمت مسکن را کاهشی و نزولی ارزیابی کرد و گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی در یک سال اخیر اقدام به طراحی و اجرای طرح ملی مسکن کرده است، اقدامی که عملا بازار به آن واکنش مثبت نشان داد.

بازار مسکن تا پایان سال جاری روند با ثباتی را طی خواهد کرد

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد که بازار مسکن تا پایان سال جاری روند با ثباتی را طی خواهد کرد و قیمت ها به صورت تدریجی کاهش خواهد یافت.

قیمت بازار مسکن در چهار ماه آینده  تحت تأثیر نحوه اجرای طرح ملی مسکن خواهد بود

وی تصریح کرد: البته قیمت بازار مسکن در چهار ماه آینده به عوامل متفاوتی بستگی دارد که یکی از عوامل تأثیرگذار، روند اجرای طرح ملی مسکن است، از این رو دولت اگر به اهداف خود در اجرای این طرح برسد، قیمت مسکن همچنان کاهشی خواهد بود، اما اگر نتایج به درستی محقق نشود، قیمت مسکن دستخوش تغییراتی خواهد شد.

نقش ساماندهی خانه های خالی در کاهش قیمت مسکن

بت کلیا ادامه داد: یکی دیگر از الزامات برای کاهش قیمت مسکن، ساماندهی خانه های خالی در کشور است، بر اساس آمارها حدود سه میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که شناسایی و ساماندهی آن ها در کاهش قیمت مسکن تأثیرگذار خواهد بود.

نقش مخرب مشاوران املاک در افزایش قیمت مسکن

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از نقش مخرب مشاوران املاک در افزایش قیمت مسکن،  گفت: متأسفانه املاکی ها در شرایط کنونی به بانیان افزایش قیمت مسکن تبدیل شده اند، آن ها برای افزایش سود خود در هر معامله مسکن، مالکان را ترغیب به بالا بردن قیمت ها می کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: دولت، وزارت راه و شهرسازی و اتحادیه مشاوران املاک باید نظارت دقیق تر و جامع تری را بر عملکرد مشاوران املاک داشته باشند.

عناوین برگزیده