تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۸
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۶۹۲۷۲
سرویس خبر : محیط زیست
علیجانی خبر داد:

برگزاری نشست مجمع نمایندگان تهران و استاندار برای بررسی وضعیت هوای پایتخت

می متالز - دبیر مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، از برگزاری نشست اعضای این مجمع و استاندار برای ارائه گزارش از تصمیمات اتخاذ شده در کمیته اضطرار آلودگی هوا برای حل مشکل شهروندان تهرانی خبر داد.
برگزاری نشست مجمع نمایندگان تهران و استاندار برای بررسی وضعیت هوای پایتخت

به گزارش می متالز، محسن علیجانی زمانی، با بیان اینکه مجمع نمایندگان تهران در حال پیگیری موضوع آلودگی هوای پایتخت از طریق استانداری است، گفت: نشست کمیته اضطرار آلودگی هوا با ریاست استاندار یا معاون عمرانی وی برگزار می‌شود و هر تصمیمی هم که در آن اتخاذ شود، تمام دستگاه‌های مربوطه اعم از شهرداری باید از آن تبعیت کنند.

ترویج فرهنگ استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی نقطه پایان مشکل آلودگی هوای تهران

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما در مجمع نمایندگان تهران، نشستی با استاندار به منظور ارائه گزارش از نتیجه بررسی‌های صورت گرفته و تصمیمات اتخاذ شده در کمیته اضطرار آلودگی هوا خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: البته تصمیماتی که در خصوص منع تردد خودروها در پی اجرای طرح زوج و فرد، تعطیلی آموزش و پرورش و موسسات آموزش عالی به‌منظور کاهش آلودگی هوا اتخاذ شده، اثرگذار بوده است و چنانچه نیاز باشد دستگاه‌های مربوطه می‌توانند این روش را برای سایر ادارات دولتی نیز اجرا کنند، همچنین ترویج فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از دیگر موضوعاتی است که باید هم در دراز مدت و هم کوتاه مدت به طور جدی در دستورکار این دستگاه‌ها قرار گیرد.

علیجانی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای حفظ سلامت گروه‌های حساس در روزهایی که با مشکل آلودگی هوا مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز باید در روزهایی که به دلیل آلودگی هوا، گروه‌های حساس در معرض خطر قرار دارند، تمهیداتی را جهت تسریع روند ارائه خدمات و رفع مشکلات احتمالی بیماران قلبی و ریوی در بیمارستان‌ها بیندیشد.

شبکه متروی تهران به 3 هزار واگن نیاز دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، در مورد مشکل تردد متروها و توقف طولانی مدت آنها در ایستگاه‌ها به دلیل ازدحام جمعیت ناشی از آلودگی هوا، یادآور شد: شهرداری و شورای شهر تهران پیگیر افزایش تعداد واگن‌های مترو هستند، ضمن اینکه مجمع نمایندگان تهران نیز کمک کرد تا در بودجه، اعتبارات تعیین شده برای این بخش افزایش یابد، همچنین در کمیته راهبردی و مجمع 52 نفری امید متشکل از اعضای مجمع نمایندگان تهران و شورای شهر هم این موضوع مطرح شد، چرا که شبکه متروی تهران به تامین 3 هزار واگن نیاز دارد.

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون شهرداری تهران و شرکت مترو باید هم از طریق نظارت و هم مدیریت توجه ویژه‌ای به  رفع مشکل تردد شهروندان تهرانی داشته باشند.

عناوین برگزیده