تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۵
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۶۹۲۹۹
سرویس خبر : انرژی
نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

قیمت مسکن با وجود گرانی بنزین افزایش نخواهد یافت/ چند دلیل و برهان

می متالز - نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اعلام کاهش ۷۰ درصدی حجم معاملات، پیش بینی کرد قیمت مسکن با وجود گرانی بنزین به چند دلیل و برهان افزایش نخواهد یافت.
قیمت مسکن با وجود گرانی بنزین افزایش نخواهد یافت/ چند دلیل و برهان

به گزارش می متالز، حسام عقبایی با اعلام اینکه بازار مسکن در رکود غیر تورمی به سر می‌برد و حجم معاملات سال جاری  مسکن در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته و قیمت‌ها نیز نزولی است گفت:‌ از ابتدای سال تاکنون قیمت مسکن 30  تا 40 درصد نقاط مختلف کشور کاهش یافته و تا پیش از افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی، همواره قیمت مسکن نزولی بوده و حجم معاملات در هر ماه نسبت به ماه پیش از آن کاهش می‌یافت.

وی ادامه داد:‌ فارغ از هرگونه نگاه سیاسی، قیمت سال گذشته و جاری مسکن نامتعارف، غیر منطقی و ناموزون بود و طبق آمار مرکز آمار ایران بیش از 120 درصد افزایش یافته است. بنابراین با وجود افزایش بهای بنزین، قیمت مسکن فعلا افزایش نمی یابد و چنین ظرفیتی نیست.

عقبایی افزود: قیمت مسکن  قبل از گرانی بنزین به حدی بالا رفته که قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده و توان ورود به بازار مسکن نیست و کاهش حدود 70 درصدی حجم معاملات در مقایسه با سال گذشته، گویای این امر است. بنابراین بازار مسکن همچنان روند رکود غیرتورمی را ادامه خواهد داد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده