تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۶۹۴۰۶
سرویس خبر : انرژی

اعلام عملکرد آزمایشگاه شیمی شرکت ملی حفاری ایران

می متالز - بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ مورد آزمایش سیمان، اسید و سیال به‌منظور بررسی کیفیت و تطبیق با استانداردهای تعریف شده در صنعت نفت از سوی آزمایشگاه شیمی شرکت ملی حفاری ایران انجام شده است.
اعلام عملکرد آزمایشگاه شیمی شرکت ملی حفاری ایران

به گزارش می متالز، مجید نعیماوی، رئیس آزمایشگاه شیمی شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: از مجموع خدمات ارائه‌شده از سوی این آزمایشگاه، 2 هزار و ۴۵۶ مورد به سیمان، ۲۴۲ مورد به اسید و یک هزار و ۶۱۸ مورد به آزمایش سیال اختصاص دارد.

وی افزود: افزایه‌هایی که در سیال، اسید و سیمان به مواد تزریقی اضافه می‌شود قبل از خرید در این بخش بررسی و مجوزهای لازم برای تهیه آنها صادر می‌شود.

رئیس آزمایشگاه شیمی شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: فعالیت‌های انجام‌شده در آزمایشگاه سیمان، طراحی نوع سیمان، میکس دوغاب، وزن‌گیری، گرانروی و آزمایش زمان‌بندی است.

نعیماوی تعداد افزودنی‌های سیال حفاری را بیش از ۶۰ افزایه عنوان و اظهار کرد: در آزمایشگاه سیال، ساخت و کنترل محلول‌های شیمیایی متعددی که در عملیات تزریق سیال حفاری کاربرد دارد، انجام و در آزمایشگاه اسید، تست خوردگی، تجانس و سازگاری ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: آزمایشگاه شیمی ملی حفاری با تکیه بر دانش متخصصان، امکان ارزیابی و کنترل کیفی همه افزایه‌های شیمیایی استفاده‌شده در صنعت حفاری و همچنین شرکت‌های تولیدی را با هزینه‌های پایین برای ارتقای کیفی تولیدات داخلی دارد.

رئیس آزمایشگاه شیمی شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه در این آزمایشگاه ۱۷ نفر به کار اشتغال دارند، گفت: مدارج علمی و سوابق کاری کارکنان این واحد سبب شده که پژوهشگران دانشگاه‌های معتبر کشور و محققان صنعت حفاری برای انجام آزمایش‌ها و مشاوره علمی به این واحد مراجعه کنند و حاصل آن  پژوهش و تحقیقات ثبت‌شده در پایان‌نامه‌ها و مقاله‌های معتبر است.

عناوین برگزیده