تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۶۹۴۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت ۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار به واحدهای تولیدی کردستان/ سهم کردستان از تسهیلات تبصره ۱٨ حداقل ٨۰ میلیارد تومان است

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از پرداخت ۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار در سال ۹۷ و ۹٨ به واحدهای صنعتی استان خبر داد.
پرداخت ۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار به واحدهای تولیدی کردستان/ سهم کردستان از تسهیلات تبصره ۱٨ حداقل ٨۰ میلیارد تومان است

به گزارش می متالز، محمد دره وزمی در جلسه کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید استان کردستان با بیان اینکه در سال گذشته ۱٨۲ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۲٨۲ میلیارد تومان به بانک ها معرفی شدند، گفت: از این تعداد ۹٨ مورد موفق به دریافت تسهیلات ۱۱۰ میلیارد تومانی شدند.

وی اضافه کرد: از ۹٨ واحد دریافت کننده تسهیلات برای ٨٨ واحد، یارانه سود تسهیلات به میزان 6.2 میلیارد تومان به حساب بانک ها واریز شده است.

دره وزمی با بیان اینکه هم اکنون ۳۶ مورد از درخواست واحدهای تولیدی به ارزش ۶۰ میلیارد تومان در بانک ها در دست بررسی است، گفت: در سامانه سال ۹٨ نیز ۵۰ مورد به مبلغ ٨۴ میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده اند که امیدواریم بانکها روند دریافت تسهیلات متقاضیان را با سرعت بیشتری انجام دهند .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در ادامه تبصره ۱٨ را یکی دیگر از منابع دولتی و بانکی برای کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی دانست و افزود: در مجموع هفت هزار و٨۰۰ میلیارد تومان اعتبار تبصره ۱٨ است که با توجه به سهم یک درصدی استان از صنعت کشور ما باید حداقل از این محل ٨۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنیم.

دره وزمی گفت: تا امروز برای دریافت تسهیلات از محل این تبصره ۷۵ مورد به ارزش ۲۴۷ میلیارد تومان ثبت نامی و معرفی به بانک ها داشته ایم که تنها سه مورد به ارزش ۴/۴ میلیارد تومان پرداخت شده و به صنوف تولیدی هم تسهیلاتی داده نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان روند بررسی وپرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱٨ در استان را بسیار کند ارزیابی کرد و اظهار داشت: تسهیلات در نظر گرفته شده از محل تبصره ۱٨ فرصتی برای رونق تولید و افزایش اشتغال در بخش صنعت استان است و باید بانک ها در این خصوص سرعت عمل داشته باشند.

عناوین برگزیده