تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۴۰۸
کد خبر: ۶۹۴۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش اوراسیا تاکید کرد:

ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم برای گسترش روابط با اتحادیه اوراسیا

می متالز - حمید زادبوم، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش اوراسیا گفت: این موافقتنامه فرصت گسترش روابط تجاری ایرلن با این اتحادیه را افزایش داده است و در همین راستا برنامه‌های ویژه‌ای را تا سال ۱۴۰۰ طراحی و اجرا خواهیم کرد.
ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم برای گسترش روابط با اتحادیه اوراسیا

به گزارش می متالز، زادبوم در همایش اوراسیا که امروز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی برگزار شد، با اشاره به اینکه موافقتنامه موقت ترتیبات ترجیحی بین ایران و اوراسیا فرصت مناسبی برای ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا است، تاکید کرد: این همایش فرصت بسیار مناسبی است تا پس از گذشت حدود یک ماه از اجرایی شدن توافقنامه میان ایران و اتحادیه اوراسیا، صحبت ها و برنامه ریزی های لازم برای عملی کردن هر چه بهتر این توافقنامه انجام شود.

این مقام مسوول با تاکید بر ضرورت همکاری و توسعه روابط اقتصادی با این اتحادیه اظهار داشت: امروز در اولین جلسه‌ای که با وزرای اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهیم داشت، گفت و گو هایی را در خصوص ارائه راهکارهای لازم برای افزایش تبادلات تجاری خود با کشورهای عضو این اتحادیه انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: همچنین قصد داریم تا سه سال آینده به سمت صفر کردن تعرفه های گمرکی برای توسعه تجارت خارجی با این اتحادیه پیش برویم، اما برای رسیدن به این هدف باید زیرساخت ها لازم با همکاری کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا فراهم شود و با آنها به نتیجه لازم برسیم.

زادبوم خاطرنشان کرد: بعضی از زیرساخت های لازم شامل حمل و نقل و حل مسائل بانکی است.

وی در ادامه بیان کرد: علاوه بر آن بر اساس قوانین بین المللی باید سایر لوازم روابط تجاری با این اتحادیه جهت گسترش توسعه این روابط انجام شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پایان ضمن تشکر از حضور وزیر نیرو و اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا در این همایش ابراز امیدواری کرد تا هر چه سریع تر در آینده ای نزدیک اقدمات لازم برای گسترش روابط هرچه بیشتر تجاری با کشورهای عضو این اتحادیه انجام شود.

عناوین برگزیده