تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۷
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۶۹۴۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
محسن صالحی نیا مدیرعامل سازمان صنایع کوچک اعلام کرد:

کسری وثیقه واحدهای صنعتی از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تامین می شود

می متالز - این صندوق برای جبران کسری وثیقه ۷۰ درصد از مبلغ تسهیلات، تا سقف ۳۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه صادر می‌کند و در این زمینه پرونده واحدهای صنعتی که از این شهرستان به صندوق معرفی شوند، در اولویت قرار خواهد گرفت.
کسری وثیقه واحدهای صنعتی از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تامین می شود

به گزارش می متالز، محسن صالحی‌نیا رئیس هیات‌ مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درباره بخشودگی جرائم مالی واحد های صنعتی کوچک گفت: یکی از خواسته‌های واحدهای صنعتی، بخشودگی جرائم دیرکرد قراردادهای خود است که در این زمینه بخشی از جرائم تقسیط خواهد شد و موضوع بخشودگی بخشی از جرائم نیز، با توجه به اینکه در منطقه محروم قرار دارند، در هیات‌ مدیره این سازمان مطرح و با نظر مساعد وزیر صنعت، معدن و تجارت، مصوب می‌شود.

صالحی نیا از انعقاد تفاهم‌نامه میان بانک صنعت و معدن و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای ارائه تسهیلات حمایتی به واحدهای صنعتی و تولیدی خبر داد و تصریح کرد: برخی از واحدهای صنعتی متقاضی تسهیلات بانکی، در قالب این تفاهم‌نامه برای دریافت تسهیلات حمایتی، به بانک صنعت و معدن معرفی می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که مشکلات کمبود وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی واحد های صنعتی چگونه حل خواهد شد گفت:این واحدهای صنعتی از حمایت‌های ویژه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک برای تامین کسری وثیقه واحدهای صنعتی برخوردار خواهند شد.

صالحی نیا افزود: این صندوق برای جبران کسری وثیقه ۷۰ درصد از مبلغ تسهیلات، تا سقف ۳۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه صادر می‌کند و در این زمینه پرونده واحدهای صنعتی که از این شهرستان به صندوق معرفی شوند، در اولویت قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین از اختصاص مشوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری برای برخی شهرک‌ها و نواحی صنعتی مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته خبر داد و افزود: سرمایه‌گذاران در ناحیه صنعتی رستم نیز از این مشوق‌ها بهره‌مند می‌شوند.

صالحی‌نیا در ادامه افزود: در راستای تحقق رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار، تا سقف ۵۰ درصد مشوق در واگذاری زمین برای سرمایه‌گذاران اختصاص می‌یابد.

وی در پایان بر تکمیل زیرساخت‌ها تاکید کرد گفت: به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری‌های جدید، توسعه و تکمیل زیرساخت‌های این ناحیه صنعتی در اولویت قرار می‌گیرد و در این زمینه ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات این سازمان، اختصاص می‌یابد و از محل اعتبارات استانی نیز طرح روسازی و آسفالت جاده ورودی انجام خواهد شد.

عناوین برگزیده