تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۴
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۶۹۵۰۸
سرویس خبر : محیط زیست
انتقاد پوربافرانی از عدم تحقق قانون هوای پاک:

دولت پاسخ دهد، کدام بند قانون هوای پاک محقق شده است؟

می متالز - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تشدید آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور تاکید کرد: آلودگی هوا هزینه‌ای سنگینی بر به اقتصاد و سلامت مردم تحمیل می‌کند.
دولت پاسخ دهد، کدام بند قانون هوای پاک محقق شده است؟

به گزارش می متالز، عباسعلی پوربافرانی با بیان اینکه  آلودگی هوا خطرات جدی برای سلامت مردم دارد و باید هر چه سریعتر فکری برای رفع این معضل اجتماعی کرد گفت: هر ساله با ورود به فصل سرما، مشکل آلودگی هوا به خصوص در پایتخت و کلان‌شهرها  بروز و ظهور بیشتری پیدا می‌کند که تلفات و آسیب‌های انسانی وحتی آثار اقتصادی بسیاری به همراه دارد.

 وی با اشاره به وضعیت اورژانس بیمارستان ها طی روزهای اخیر به واسطه بیماریهای تنفسی اظهار داشت : طبق آمار میزان تلفات انسانی ناشی از آلودگی هوا بیشتر از آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه به رغم تصویب قانون هوای پاک که بر اساس آن شرح وظایف تمامی دستگاه ها و راهکارهای  مقابله با آلودگی هوا مشخص شده اما هنوز اقدامی اساسی از سوی هیچ یک از نهادهای ذیربط در این قانون برای تحقق اهداف این قانون صورت نگرفته است.

پوربافرانی خروج خودروهای فرسوده شخصی، توسعه حمل ونقل عمومی پاک و نوسازی ناوگان عمومی، ارتقاء کیفیت تولید خودرو و سوخت، افزایش سرانه فضای سبز، ساماندهی موتورسیکلت های کاربراتوری، استفاده از سیستم‌های الکترونیک و هوشمند و ارائه‌ خدمات الکترونیکی به مردم، با تاکید بر نقش بسزایی که  در مدیریت عبور و مرور در سطح شهر دارد را از جمله راهکارهای مقابله با آلودگی هوا دانست و گفت: متاسفانه هیچ یک از بندهای قانون هوای پاک محقق نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گسترش طرح زوج و فرد خودروها از جلوی درب منازل و تعطیلی مدارس در زمان تشدید آلودگی هوا در تهران و سایر کلان‌شهرها راه‌حل‌هایی مقطعی، بی‌فایده و غیرپایدار برای بهبود وضعیت هوا در کلان‌شهرهاست که همه ساله مسئولان آلودگی هوا در زمان بحران به آن بسنده می کنند.

نماینده مردم شریف نایین، خور و بیابانک خواستار پاسخگویی دولت و شهرداری ها برای مقابله با آلودگی هوا در مجلس شد و تاکید کرد: به طور حتم سلامت شهروندان برای ما حایز اهمیت است از اینرو دولت باید پاسخ دهد به رغم تمام قانونگذاری های صورت گرفته کدام یک از بندهای قانون به طور کامل محقق شده است.

عناوین برگزیده