تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۰
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۶۹۵۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ساعت پنج و نیم عصر؛

آب پاکی بر بنزین!

می متالز - ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم نگاهی دارد به تحت فشار قرار دادن مدیران بانک‌ها برای خلق پول به امضای دولت تا آبی که روی بنزین ریخته شد.
آب پاکی بر بنزین!

به گزارش می متالز، درحالی که در راهروهای ساختمان‌های بهارستان و در صحن آفتاب خبرهایی مبنی بر جلسه دو فوریتی بخاطر تک نرخی شدن بنزین و آن هم 1500 تومانی شدن آن به ازای یارانه وجود داشت اما؛ پخش فرآورده‌ها گفته این خیالی پوچ است و ما گران کردیم، دومینوی گرانی را راه‌انداختیم و همینی هست که شد.

مدیرعامل سابق غیرعلنی شد

آقای مدیرعامل بانک و پژوهشکده که اخیره به اتهام فساد نزد قاضی حاضر می‌شود، گویا اطلاعاتی را در پرونده‌های خود به همراه داشته که قاضی صلاحدیده تا این جلسه غیرعلنی شود؛ کاش فضای شفاف به‌نحوی باشد که تمام افراد متضاد با نظام جمهوری اسلامی مشخص شوند و مردم حداقل در دوره‌های بعد، به آنها رای ندهند.

تیغ دولت بر گردن مدیران بانک ها 

پول‌زایی بانک‌ها آینده‌ای به‌غیر از انباشت و رسوب نقدینگی و تورم، عایده‌ای برای قشر ضعیف ندارد و این دولت نیز که دولت گذشته را متهم به خلق پول بدون پشتوانه می‌کرد؛ حال می‌گوید که دولت بانک‌ها را ملزم به پرداخت طلب گندم کاران کرده در حالی که این وظیفه بانک‌ها نیست.

سوال اینجاست که بانک‌های غرق در بدهکاری، چگونه باید چنین کاری را انجام دهند، شاید بانک‌ها مانند شاگردان رفوزه باید جزوه‌های دولت نهم و دهم را باز کند تا خلق پول کند، اگر چنین چیزی نیست؛ آیا شفاف‌سازی می‌کنید؟

شگفتی دیگری در آمارها

باز هم آمارها شگفتی آفرید. در شرایطی که رشد اقتصادی کشور منفی بوده و رکود بر صنایع چنبره زده، مرکز آمار اعلام کرده در تابستان امسال جمعیت شاغلین ۱۵ سال و بالاتر، ۸۴۴ هزار نفر بیشتر شده و نرخ بیکاری در همین مدت نسبت به تابستان ۹۷، کاهش ۸.۱ درصدی داشته! البته این آمار مثبت مدیون تغییری است که دوستان در زمان ارایه آمار اعمال کرده‌اند و مبنای سن شاخص را ۵ سال بالا برده‌اند؛ خلاصه که آماربگیران حسابی با آمارهایی که می‌دهند می‌خندند، شما چطور!!!.

بازار داغ دلالی بنزین

کمتر از سه هفته پس از دو نرخی شدن بنزین و بازگشت نظام جیره ‌بندی، در برخی نقاط تهران و شهرستان‌ها بازار خرید و فروش بنزین سهمیه‌ای به نرخ کمتر از ۳ هزار تومان داغ شده است.

عناوین برگزیده