تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۶
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۶۹۶۰۰
یک کارشناس حمل و نقل:

ضعف فنی اعتبار و قابلیت سیستم ریلی شهری را زیر سؤال می‌برد

می متالز - یک کارشناس حمل و نقل معتقد است: اگر مترو تهران با همین ضعف‌های مدیریتی و فنی مشهود ادامه دهد، اعتبار و قابلیت سیستم ریلی شهری کلاً زیرسوال خواهد رفت و احتمالا شهرهای دیگر هم در آینده، متضرر خواهند شد.
ضعف فنی اعتبار و قابلیت سیستم ریلی شهری را زیر سؤال می‌برد

به گزارش می متالز، جاوید تقی‌زاده این مطلب را پس از آن مطرح کرد که محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در نشست هم‌اندیشی معاونین شهردار و اعضای شورای شهر تهران گفت: در مسئله تامین واگن برای مترو متاسفانه در بیش از 2 سالی که مدیریت جدید در این حوزه فعالیت می‌کند، ما نتوانسته‌ایم سفارش برای ساخت واگن بدهیم و عملاً خط‌های جدید متروی تهران با قطارهای سایر خطوط قبلی فعالیت می‌کند.

به گفته هاشمی «شورای اقتصاد برای خرید واگن اعتبار تصویب کرده است، مناقصه برگزار شده و قرارداد منعقد شده، ارز تخصیص پیدا کرده، اما شهرداری به‌جای دنبال کردن این مسیر که مصوب و مورد تایید است، بدنبال یک قرار دیگر می‌رود که نه مناقصه دارد، نه دولت آن را تایید کرده و نه ارزی برای آن تخصیص یافته و هربار که ما موضوع واگن مترو را دنبال می‌کنیم این شکاف پیش می‌آید».

جاوید تقی‌زاد در مورد این اظهارات رئیس شورای شهر تهران به تین نیوز گفت: 2 نکته مهم در انتقادات (قبلی و فعلی) رئیس شورای شهر تهران از مترو وجود دارد اول این‌که ایشان خود سال‌ها مسئولیت مترو را به‌عهده داشت و حرکت‌های جدی و تحولی در زمان وی انجام یا پایه‌ریزی شده است.

این کارشناس افزود: دوم این‌که انتقادات و نظرات آقای هاشمی درباره مترو، کاملاً تخصصی و به‌دور از مسائل حاشیه‌ای و سیاسی است، لذا عدم توجه مدیریت حمل و نقل شهر تهران به این نظرات، به‌منزله بی‌توجهی به «نظرات کارشناسی» است.

وی تاکید کرد: صاحب نظران حمل و نقل بر این باورند که در مترو تهران، آقایان درصدد اختراع چرخ هستند، اگر مترو تهران با همین ضعف‌های مدیریتی و فنی مشهود ادامه دهد، اعتبار و قابلیت سیستم ریلی شهری کلاً زیرسوال خواهد رفت و احتمالا شهرهای دیگر هم در آینده، متضرر خواهند شد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده