تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۶۹۶۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یک بازسازی به کمک بخش خصوصی توانمند

می متالز - بازار سوریه می‌تواند یک بازار ناب برای ساخت و ساز به‌شمار ‌رود، به‌ویژه اینکه این روزها شاهد رفت و آمدها سوری‌های در قالب هیات‌های مختلف به ایران هستیم و اظهار تمایل مقامات آنها را برای بازسازی سوریه توسط شرکت‌های ایرانی می‌شنویم، به گونه‌ایم که رئیس‌جمهور سوریه نیز تاکید کرده است که برای بازسازی سوریه نقش نخست به شرکت‌های ایرانی سپرده می‌شود.
یک بازسازی به کمک بخش خصوصی توانمند

به گزارش می متالز، البته باید یادآور شد که سهم بخش خصوصی که می‌تواند  به بازسازی این کشور کمک کند، بسیار قابل توجه است و باید با تمام توان این بخش بتواند وارد عمل شود.
این بازار در دو بخش حوزه مسکن و ساخت و ساز و بخش زیربنایی می‌تواند فرصت‌های بسیاری را برای مصالح ساختمانی ایران ایجاد کند.  مهم‌ترین خواسته بخش خصوصی ایران برای نقش‌آفرینی و مشارکت در بازسازی سوریه، ایجاد بسترهای لازم برای حضور شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایرانی در این کشور و اجرای پروژه‌های زیرساختی است.
البته تولیدکنندگان ایرانی فراتر از در دست گرفتن این بازار باید روی موضوع کیفیت محصولات ایرانی تاکید داشته باشند و هر کالای بی‌کیفیتی را روانه این بازار نکنند تا سوری‌ها  به بهانه بی‌کیفیت بودن محصولات کالای ما را پس نزنند.
به یقین کیفیت بیشتر محصولات مصالح ساختمانی ما نه‌تنها از کشوری مانند ترکیه پایین‌تر نیست بلکه بالاتر هم است و ما در حوزه مصالح ساختمانی فلزی و غیرفلزی با برندهای مطرحی که در اختیار داریم با بهترین نحوه اجرا ساخت و سازهای پایدار بر جای بگذاریم.

سارا اصغری - روزنامه‌نگار

عناوین برگزیده