خبر
پالایشگاه  

پالایشگران برای سودبری از مقررات زیست‌محیطی جدید آماده می‌شوند

می متالز - پالایشگران آسیایی در تلاش برای کسب سود بیشتر، آمادگی‌های خود برای آغاز اجرای مقررات جدید سازمان بین‌المللی دریانوردی را تکمیل می‌کنند.

به گزارش می متالز، در بزرگ‌ترین پالایشگاه شرکت اس‌کی انرژی در کره جنوبی، مهندسان تلاش می‌کنند یک واحد فرآوری جدید را پیش از برنامه تکمیل کنند، زیرا این شرکت قصد دارد فروش سوخت‌های دارای آلودگی کمتر را پیش از اجرایی شدن استانداردهای جدید سوخت دریایی در کمتر از یک ماه آینده آغاز کند.

در ژاپن نیز شرکت ایدمیتسو کوسان، دومین پالایشگر بزرگ در ژاپن، رویکردی محافظه‌کارانه‌تر در پیش گرفته است و ظرفیت تولید نفت کوره کم‌گوگرد را افزایش می‌دهد، اما همچنین برای تولید نفت کوره منطبق با مقررات سازمان بین‌المللی دریانوردی، از روش ترکیب سوخت نیز استفاده می‌کند.

این رویکردهای متفاوت در شرایطی اتخاذ می‌شوند که برخی پالایشگران در جهان در حال دست و پنجه نرم کردن با بزرگ‌ترین تحول مقررات سوخت جهان از آغاز قرن گذشته میلادی هستند که در آن، استفاده از نفت به جای زغال سنگ متداول شد.

مقررات جدید سازمان بین‌المللی دریانوردی از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی کشتی‌ها را از استفاده از سوخت‌های دارای بیش از ۰.۵ درصد گوگرد منع می‌کند، در حالی که اکنون میزان گوگرد مجاز ۳.۵ درصد است.

این تغییرات بر تقاضای نفت بیش از ۵۰ هزار کشتی تجاری که روزانه ۴ میلیون بشکه نفت کوره مصرف می‌کنند، تأثیر می‌گذارد.

با توجه به اینکه شرکت‌های کشتیرانی قصد دارند سفارش سوخت را تا دقیقه آخر به تأخیر بیندازند، پالایشگران جهانی درباره اینکه تقاضا برای چه سوخت‌هایی بیشتر می‌شود، نشانه روشنی در اختیار ندارند.

پالایشگران همچنین نتوانسته‌اند کیفیت و قانونی بودن سوخت‌های تولیدی خود را تضمین کنند.

هدف از همه اقدام‌های پالایشگران این است که  با وجود نوسان در بازاری که برای تحول آماده می‌شود، سودآوری خود را حفظ کنند.

کاهش حاشیه سود برای سوخت‌های دارای گوگرد بالا هم‌زمان با کاهش تقاضا برای این سوخت، بر مجموع سوددهی پالایشگران تأثیر منفی گذاشته است.

در پایان هفته گذشته، شاخص حاشیه سود پالایشی سنگاپور، یعنی سود ناشی از تبدیل هر بشکه از شاخص نفت ام دوبی به فرآورده‌های نفتی، ۸۰ سنت بوده است.

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 

هشدار ایمو: جریمه در انتظار کشتی‌هایی که از سوخت کم‌سولفور استفاده نکنند

می متالز - ​چنانچه کشتی‌ها از قانون سوخت کم سولفور ۲۰۲۰ سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو) پیروی نکنند، جریمه خواهند شد.
 

چالش مازوت بر سر صنعت پالایش نفت

می متالز - در حالی که تنها سه ماه به مهلت سازمان بین‌المللی دریانوردی به ناوگان ترانزیتی دریایی مبنی بر کاهش درصد سولفور موجود در سوخت کشتی‌ها باقی مانده و از ابتدای سال 2020 میلادی تنها اجازه تردد و پهلوگیری در بنادر به کشتی‌هایی داده می‌شود که از سوخت‌های پاک با حداکثر 0.5 درصد سولفور استفاده کنند، این نگرانی در ایران رو به تشدید است که با توجه به بالا بودن سهم سولفور موجود در مازوت تولیدی در داخل که نزدیک به 3.5 درصد است، صنعت پالایش نفت و حمل‌و ‌نقل دریایی ایران با چالش دیگری در ماه‌های آتی مواجه شود.
 

پنج بازی‌ساز بازار نفت کدامند؟

می متالز - کدام کشورها برای آینده طلای سیاه اهمیت بیشتری دارند؟ در این میان باید پنج بازی‌ساز بازار نفت را برای پاسخ به این سوال مورد بررسی قرار داد.
 

تقاضای پالایشگران آسیایی برای هیدروژن افزایش می‌یابد

می متالز - بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده گازهای صنعتی در جهان اعلام کرد مقررات مربوط به کاهش گوگرد در سوخت کشتی‌ها سبب خواهد شد تقاضای پالایشگران آسیایی برای هیدروژن افزایش یابد.
 

ثبات کنونی قیمت نفت آرامش پیش از توفان است

می متالز - یک بانک هلندی اعلام کرد که آرامش کنونی در بازارهای جهانی نفت خام آرامش پیش از توفان است.
 

ارسال یادداشت به سازمان بین‌المللی دریانوردی در خصوص کشتی انگلیسی

می متالز - سفیر ایران در انگلیس عنوان کرد: ‏امروز طی یادداشتی اطلاعات جزیی از تخلفات کشتی انگلیسی «استنا ایمپرو» در تنگه هرمز به سازمان بین‌المللی دریانوردی ارائه شد.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما