تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۵۸۸
کد خبر: ۶۹۷۳۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

استان بوشهر در زمینه ذخایر مورد نیاز آلومینیوم وضعیت خوبی دارد

می متالز - مدیرکل مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب کشور گفت: استان بوشهر از لحاظ ذخیره بوکسیت که از مواد معدنی مورد نیاز صنعت آلومینیوم است، وضعیت خوبی دارد.
استان بوشهر در زمینه ذخایر مورد نیاز آلومینیوم وضعیت خوبی دارد

به گزارش می متالز، طهمورث یوسفی روز یکشنبه دهم آذرماه، در نشست بررسی موضوع‎های پیش‌نویس تفاهم‌نامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر افزود: این ستان از نظر زون‌های زمین شناسی در زون زاگرس قرار گرفته است که این حوزه رسوبی واحدهای سنگی کربناتی و مانع است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در کشور کمبود آلومینیوم داریم قرار است در جنوب استان فارس کارخانه‌ای در این زمینه احداث و مواد معدنی آن از خارج تامین شود که با توجه به وجود ذخایر بوکسیت استان بوشهر باید مطالعات لازم انجام و میزان ذخیره آن مشخص شود تا گام بزرگی در زمینه تامین مواد اولیه کارخانه آلومینیوم استان فارس برداشته شود.

وی گفت: موقعیت استراتژیک استان بوشهر بزرگترین مزیت آن است زیرا در بخش معدن فاصله و مسافت تعیین کننده نرخ معدن است.

یوسفی اظهار داشت: موقعیت بوشهر برای صادرات مواد معدنی نیزمقرون به صرفه تر و دارای ارزش افزوده بیشتری است.

وی بیان کرد: عناصر نادر خاکی جزو ذخایر استراتژیک و با ارزش افزوده بسیار زیاد و حجم اندک است و جهان اکنون به این سمت رفته‌است که ماده معدنی با حجم کم را  در صنایع هوایی و فضایی استفاده کند و آن را به استخراج حجم زیادی آهن با ارزش افزوده کم ترجیح می‌دهد.

یوسفی افزود: در این ارتباط اکنون پنج نقطه از بوشهر در حال اکتشافات زمین شناسی است.

 

ایران سرزمین پر مخاطره‌ طبیعی است 

مدیرکل دفتر مخاطرات زمین شناسی، زیست محیطی و مهندسی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: ایرانی کشوری پرمخاطره و جای جای آن مجموعه‌ای از انواع مخاطره‌های زمینی و جوی و یا ترکیبی از این ۲ است که کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رضا شهبازی افزود: در این ارتباط بخش‌های مختلف کشور بر حسب اینکه جمعیت آنها تحت تاثیر چه نوع مخاطره‌هایی است، تقسیم‌بندی می‌شود.

وی بیان کرد: باید به این مخاطره‌ها توجه جدی شود زیرا این مهم ریسک ناشی از سرمایه‌گذاری را به حداقل می‎رساند.

شهبازی ادامه داد: باید هر نوع سرمایه‌گذاری با علم به وجود گسل‎های فعال انجام شود و به این پدیده و تاثیر آن توجه لازم صورت گیرد.

عناوین برگزیده