تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۶۹۷۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

احتمال دلار ۱۱ هزار تومانی در لایحه بودجه ۹۹

می متالز - نماینده مجلس شورای اسلامی میزان نرخ تعسیر دلار را در بودجه سال ۹۹ معادل ۱۱ هزار تومان عنوان کرد و میزان فروش نفت را ۸۷۰ هزار بشکه رسیده است.
احتمال دلار ۱۱ هزار تومانی در لایحه بودجه ۹۹

به گزارش می متالز، براساس اظهارات محمدبافر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت رقم درآمدهای نفتی در سال ۹۹ را معادل ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار پیش‌ بینی کرده است.

هنوز تصمیم نهایی درباره فروش نفت در سال ۹۹ گرفته نشده؛ اما مساله مهم‌ تر نرخ تسعیر بودجه است که تصمیم‌ گیری در مورد آن نیز در دولت به نتیجه نرسیده و به شورای عالی هماهنگی اقتصادی پاس داده شده است. گفته می‌شود نرخ تسعیر دلار ۴۲۰۰ و صفر شدن سهم صندوق توسعه ملی در بودجه ۹۹ از دیگر سیاست‌ها در سال آینده است.

همچنین پیش‌ بینی شده که دولت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی به‌ دست آورد.

محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی میزان نرخ تعسیر دلار را در بودجه سال ۹۹ معادل ۱۱ هزار تومان عنوان کرد.

وی گفت: طبق مفروضاتی که برای بودجه شرکت‌ها در بودجه عمومی سال آینده وجود دارد، تامین درآمدهای نقدی را بر اساس دلار ۱۱ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم تفرش تصریح کرد: پیش‌ بینی ما برای سال جاری این است که اگر قیمت دلار در بودجه یا واردات کالاهای اساسی تک نرخی شود، یعنی با همان ۱۱ هزار تومان پرداخت شود و در صورت لزوم بخشی از کالاها را به خصوص دارو را با قیمت ارزان‌ تر در اختیار مصرف کننده قرار دهیم که می‌توانند کمک کننده باشد.

وی معتقد است: وقتی دلار دو نرخی می‌شود خود به خود رانت ایجاد می‌کند. پیش‌ بینی ما این است که دلار تک نرخی شود که همان ۱۱ هزار تومان است.

به گفته حسینی، همچنین در بودجه شرکت‌ها میزان فروش نفت ۵۰۰ هزار بشکه در روز بود که با اصلاحی که انجام شده ۸۷۰ هزار بشکه رسیده است.

اما یوسفیان ملا، دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه ضمن اشاره به این که نباید دلار را در لایحه بودجه بیش از ۱۰ هزار تومان تعیین شود، گفت: نرخ تسعیر دلار برای سال آینده باید بین هفت تا ۹ هزار تومان باشد و این نرخ عادلانه است.

عناوین برگزیده