تاریخ: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۰۸
بازدید: ۴۵۷
کد خبر: ۶۹۷۶۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس هیات عامل ایمیدرو:

شرکت مس، مسیر درخشانی را برای توسعه در پیش گرفته است

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: شرکت مس، با طرح های توسعه ای جدید، مسیر درخشانی را برای توسعه در پیش گرفته است.
شرکت مس، مسیر درخشانی را برای توسعه در پیش گرفته است

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور در حاشیه مراسم رونمایی از طرح یکپارچه سازی اطلاعات در شرکت مس با بیان مطلب فوق اذعان کرد: تا پایان امسال 310 میلیون دلار (4500 میلیارد تومان) طرح در صنعت مس افتتاح می شود. در سفر اخیر رئیس جمهور به کرمان نیز 110 میلیون یورو طرح در این حوزه افتتاح شد.  

وی ادامه داد: طی جلسه ای که با آقای سعد محمدی و اعضای هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران داشتیم، به اجرای طرح های این شرکت به ارزش 1.8 میلیارد یورو و 13 هزار میلیارد تومان، توافق شد و خوشبختانه مصمم هستیم این اتفاق رخ دهد.

مس ظرفیت فنی بالایی دارد

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در بعد تکنولوژی، در برخی جاها توافقات بین المللی داریم، گفت: در حوزه مس، ظرفیت فنی بالایی وجود دارد و در شرایط فعلی، ظرفیت شرکت مس جوابگو است.

وی افزود: تلاش داریم نیاز مالی این طرح ها را خودمان تامین کنیم و به فاینانس های بین المللی تکیه نکنیم.

غریب پور با بیان اینکه همزمانی که شرکت مس با رونمایی از طرح جامع اطلاعاتی در حال شفافیت سازی است، اقدام به توسعه و افزایش ذخایر نیز است، گفت: ظرفیت این بخش در حال تکثیر است به این معنا که شرکت مس، اکتشافات جدیدی در سونگون، سرچشمه و سیستان و بلوچستان می کند.

وی ادامه داد: شرکت مس طی نیمه نخست امسال به اندازه 12 ماهه سال 97، صادرات داشته است که نشانه موفقیت آنها بوده است. مازاد کنسانتره مس را اکنون صادر می کنیم و امیدواریم روزی برسد که بتوانیم کل محصول تولیدی را در داخل مصرف کنیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: منافع حاصل از سود سهامداران نیز صرف توسعه شرکت مس می شود. به این معنا که شرکت مس منابع لازم برای توسعه را خود تولید می کند.

فعال تر سازی کمیته ایمنی معادن

غریب پور بیان داشت: از جمله سیاست های ما در ایمیدرو، ممیزی، شناسایی نقاط ضعف و قوت، نظارت مداوم در حوزه اچ اس ای، آموزش، تامین تجهیزات ایمنی برای ما مهم است و درصدد هستیم کمیته ایمنی معادن را بیشتر از قبل فعال کنیم. به ویژه اینکه چون معادن را به بخش خصوصی واگذار می کنیم ضروری است که تمهیدات ایمنی را نیز بیندیشیم. البته شرکت مس در حوزه ایمنی صاحب دانش فنی بالایی در حوزه ایمنی است.

وی ادامه داد: سیاست ما در بخش مس این است که معادن بزرگ توسط شرکت مس مدیریت شود و معادن کوچک در اختیار بخش خصوصی با قراردادهای مشخص با شرکت مس قرار گیرد. این روند قبلا بوده اما با اجرای طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، شرکت مس پیشتاز شده است.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده