تاریخ: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۶
بازدید: ۶۷۸
کد خبر: ۶۹۸۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گام به گام به سوی پیش‌بینی‌ها؛

اعتبار "آپ" بالا رفت

می متالز - با وجود آن که "آپ" از نظر تعداد و مبلغ تراکنش جزو برترین شرکت‌های PSP به شمار می‌رود و سهم بالایی از درگاه شاپرک دارد اما؛ پایه‌های درآمدزایی بر فروش پین و اعتبار نهاده شده است.
اعتبار "آپ" بالا رفت

به گزارش می متالز، شرکت "آسان پرداخت پرشین" در آبان ماه ۳ هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال درآمد کسب کرد که در مقایسه با مهر ماه شاهد افت ۱۱ درصدی هستیم.

لازم به توضیح است کاهش درآمد آبان ماه نسبت به ماه گذشته، ناشی از اختلالات اینترنتی اخیر بوده است و این شرکت نیز زخم خورده تحولات سیاسی داخلی است. تا پیش از این، در تمام ماه‌ها عملکرد فروش سال جاری بالاتر از سال گذشته بوده است.

در مجموع، "آپ" در طی ۸ ماه اخیر به درآمد ۳۲ هزار و ۷۷۶ میلیارد ریالی دست یافت از عملکرد ۸ ماهه سال ۹۷ حدود ۶ درصد بیشتر است. این میزان درآمد معادل ۷۰ درصد درآمد‌های دوره ۱۲ ماهه سال قبل است و ادامه این روند، قطعا درآمد‌هایی بیش از سال گذشته را برای شرکت به دنبال خواهد داشت.

شایان ذکر است که "آپ" برآورد کرده تا پایان سال ۹۸ درآمد‌های خود را به رقم ۶۱ هزار میلیارد ریال نزدیک کند که ۳۰ درصد بیش از درآمد تحقق یافته سال ۹۷ است.

نکته قابل ذکر این است که با وجود آن که در گزارش‌های اقتصادی شاپرک، "آپ" از نظر تعداد و مبلغ تراکنش جزو برترین شرکت‌های PSP به شمار می‌رود و سهم بالایی از درگاه شاپرک دارد اما؛ پایه‌های درآمدزایی بر فروش پین و اعتبار نهاده شده است.

این شرکت تا پایان در ۸ ماهه منتهی به آبان سال ۹۸ از محل کارمزد تراکنش شاپرکی ۲ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال و از فروش پین و اعتبار ۲۹ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال درآمد بدست آورده است.

رتبه بندی شرکت‌های حاضر در گروه رایانه حاکی از آن است که "سیستم" با حاشیه سود خالص ۶۶ درصدی، رتبه اول گروه است و "رانفور" با ۶۳ درصد و "افرا" با ۲۹ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

عناوین برگزیده