تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۷۰۰۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهم جدید و دو شرکت دیگر مجوز افزایش سرمایه از سود انباشته گرفتند

می متالز - نهمین سهم جدید، شرکت چدن سازان و شیشه دارویی رازی مجوز افزیش سرمایه ۷۰، ۶۰ و ۴۱ درصدی را از محل سود انباشته گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.
سهم جدید و دو شرکت دیگر مجوز افزایش سرمایه از سود انباشته گرفتند

به گزارش می متالز، سه شرکت چدن سازان، غلتک سازان سپاهان و شیشه دارویی رازی مجوز افزیش سرمایه 70، 60 و 41 درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

براین اساس، چدن سازان که در جریان معاملات روز گذشته بازار سهام با رشد یک درصدی قیمت روبرو شده، می تواند سرمایه فعلی را از 100 به 170 میلیارد تومان برساند. تامین مالی "چدن" از محل سود انباشته و با چهار هدف جلوگیری از خروج منابع، تکمیل مخارج تکمیل طرح های در دست اقدام، انجام سرمایه گذاری های جدید و تقویت سرمایه در گردش صورت می گیرد.

همچنین غلتک سازان سپاهان با دریافت مجوز، سرمایه را از 37.5 به 60 میلیارد تومان می رساند. "فسازان" این تامین مالی را از محل جذاب سود انباشته اعمال می کند تا قادر به جلوگیری از خروج منابع، تامین مخارج تکمیل طرح های توسعه در دست اقدام و تقویت سرمایه در گردش مورد نیاز شود.

چدن سازان مالک 73.8 درصدی این شرکت که طی معاملات دوشنبه با افت 3 درصدی قیمت روبرو شده، محسوب می شود.

در این میان، شیشه دارویی رازی نیز که دوشنبه با افت 2.9 درصدی قیمت روبرو بوده با هدف اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش، سرمایه فعلی را از 85 به 120 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی "کرازی" از محل سود انباشته اعمال می شود.

بنابراین گزارش، شرکت غلتک سازان سپاهان نهمین شرکت جدید سال بشمار می رود که در فرایند عرضه اولیه 20 درصدی در بورس هر سهم آن با 840 تومان کشف قیمت شد.

منبع: بورس پرس
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده