تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۶
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۷۰۱۹۲

افزایش صادرات و ترانشیپ از بندر شهید رجایی در هشت ماهه اخیر

می متالز - از مجموع ۸۸۴ هزار TEU کانتینر پر جابه‌جا شده طی هشت ماهه امسال، افزون بر ۱۹۷ هزار TEU از طریق بندر شهیدرجایی ترانشیپ شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ۴ درصد افزایش داشته است.
افزایش صادرات و ترانشیپ از بندر شهید رجایی در هشت ماهه اخیر

به گزارش می متالز، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابه‌جایی افزون بر یک میلیون TEU کانتینر در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران، طی هشت ماهه نخست امسال خبر داد.

«اله‌مراد عفیفی‌پور» با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی از ابتدای سال 98 تا آغاز آذرماه جاری، اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع یک میلیون و ۳۷ هزار و ۸۰۲  TEU کانتینر (هر تی. ای. یو معادل یک کانتینر 20 فوت) در این بندر کانونی ایران تخلیه و بارگیری شد.

وی اضافه کرد: از مجموع ۸۸۴ هزار TEU کانتینر پر جابه‌جا شده طی هشت ماهه امسال، افزون بر ۱۹۷ هزار TEU از طریق بندر شهیدرجایی ترانشیپ شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ۴ درصد افزایش داشته است.

به گفته عفیفی‌پور، همچنین طی دوره زمانی فروردین تا ابتدای آذر ماه جاری، ۱۱۴ هزار  TEU کانتینر حامل کالای ترانزیتی از طریق این بندر جابiجا شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از جابه‌جایی ۲۴۲ هزارو ۶۵۲ TEU کانتینر صادراتی با افزایش ۲ درصدی و ۳۳۰ هزار و۳۰۰ TEU کانتینر وارداتی با کاهش ۲۱ درصدی در این بندر خبر داد.

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بهره‌مندی از 2 پایانه پیشرفته کانتینری و برخورداری از تجهیزات مدرن دنیا در زمینه خدمات‌رسانی به کشتی‌های نسل هفتم (سوپرپست پانامکس)، کانونی‌ترین، بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که تخلیه و بارگیری بیش از 80 درصد از این‌گونه کالاها در سطح کل بنادر کشور را بر عهده دارد.

 

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده