تاریخ: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۷۰۲۲۴
مدیر عامل راه آهن خراسان رضوی:

خرید بلیط صرفا از طریق مراکز فروش دارای مجوز صورت پذیرد/ تداوم فروش بلیت قطار‌های منتهی به مشهد در دهه آخر صفر

می متالز - مدیر عامل راه آهن خراسان رضوی گفت: هموطنان از طریق مراکز فروش دارای مجوز اقدام به خرید بلیط نمایند.
خرید بلیط صرفا از طریق مراکز فروش دارای مجوز صورت پذیرد/ تداوم فروش بلیت قطار‌های منتهی به مشهد در دهه آخر صفر

به گزارش می متالز، مصطفی نصیری ورگ مدیر عامل راه آهن خراسان رضوی،  با تاکید بر اینکه در ایام پایانی  ماه صفر تمامی تمهیدات لازم در راه آهن خراسان رضوی برای ورود زائران امام رضا(ع) صورت گرفته است، گفت: برابر دستورالعمل ابلاغی از ستاد، بلیت قطار‌های مسافری از تاریخ ۹۸/۰۸/۰۱ لغایت ۹۸/۰۸/۱۰ از روز یکشنبه ۲۱ مهرماه ساعت ۱۰ صبح از طریق مراکز فروش و اینترنت در کلیه مسیر‌های ریلی در دسترس قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه در روند فروش بلیط قطارهای منتهی به مشهد تاکنون مشکلی وجود نداشته است، تصریح کرد: هموطنان می‌توانند با مراجعه به مراکز فروش بلیت و یا سایت‌های اینترنتی www.Safirrail.ir ،www.Fadaktrains.com ،www.Raja.ir ،www.Rai.ir نسبت به خرید بلیت‌های مورد نیاز خود اقدام نمایند.

مدیر عامل راه آهن خراسان رضوی گفت: خرید بلیت از مراکز فروش می‌بایستی صرفا از طریق مراکز فروش دارای مجوز صورت پذیرد و ارائه مشخصات متقاضی جهت صدور بلیت الزامی می‌باشد و از ۲۹ شهر و مرکز استان، قطار‌های مسافری منتهی به مشهد  در این برنامه پیش بینی شده است.

نصیری ورگ افزود: در شش ماهه نخست امسال تعداد زائران و مسافران ورودی و خروجی به مشهد مقدس هفت میلیون و ۹۴۸ هزار و ۸۲۴ نفر بوده که شاهد رشد حدود ۷ درصدی جابجایی مسافر در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

شمار ایستگاه‌های راه آهن خراسان ۲۳ ایستگاه است و روزانه به طور معمول ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کنند.

از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور، هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد.

تراکم ریل در این استان نسبت به مساحت آن دو برابر میانگین کشوری است و به خاطر وجود بارگاه منور رضوی در مشهد بیش از ۴۰ درصد قطار‌های مسافربری ایران به مشهد رفت و آمد می‌کنند.

عناوین برگزیده