تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۷۰۳۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق اصفهان مطرح کرد:

راه‌اندازی سیستم کارنه آ. ت. آ در استان اصفهان

می متالز - مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق اصفهان از تفویض اختیارات صدور کارنه آ.ت.آ به اتاق اصفهان و امکان صدور دفترچه آ.ت.آ در این استان تا پایان آذرماه خبر داد.
راه‌اندازی سیستم کارنه آ. ت. آ در استان اصفهان

به گزارش می متالز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان از تفویض اختیارات صدور کارنه آ.ت.آ به اتاق اصفهان و امکان صدور دفترچه آ.ت.آ در این استان تا پایان آذرماه خبر داد.

مسعود گلشیرازی با اشاره به مزیت‌های سیستم آ.ت.آ برای صادرکنندگان و فعالان اقتصادی تصریح کرد: «کارنه آ. ت. آ» پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین سیستم در راستای روان‌سازی و تسهیل تجارت بین‌المللی است و اتاق اصفهان با توجه به نیاز فعالان اقتصادی و صادرکنندگان استان، جزو معدود اتاق‌های کشور است که این سیستم را ایجاد و خدمات آن را ارائه خواهد کرد.

رئیس اتاق اصفهان افزود: پیاده‌سازی رویه گمرکی (آ.ت.آ) و مجوز ورود موقت کالا از کشورهای ثالث با تضمین اتاق بازرگانی اصفهان، گام ارزشمندی در زمینه تسهیل حمل‌ونقل بین‌المللی و فعالیت‌های لجستیکی فعالان اقتصادی و صادرکنندگان استان است که می‌تواند در بلندمدت به توسعه تجارت بین‌الملل و همچنین رونق کسب‌وکار اعضا منجر شود.

او با اشاره به فعالیت‌های اتاق اصفهان در دوره نهم در زمینه کمک به توسعه صادرات استان اظهار کرد: تأسیس و آغاز فعالیت انجمن صادرکنندگان استان به همراه ایجاد مراکز رشد صادرات و تجارت الکترونیک و همچنین ایجاد شتاب‌دهنده‌های صادراتی و برگزاری رویداد «ماراتون صادرات» بخشی از اقدامات اتاق اصفهان بوده و افزون بر آنها راه‌اندازی سیستم آ. ت. آ نیز می‌تواند خدمات قابل‌توجهی در زمینه توسعه صادرات استان ارائه کند.

گلشیرازی در ادامه به تبیین مزایای استفاده از سیستم کارنه آ. ت.آ پرداخت و افزود: این سند به‌عنوان پاسپورت کالا شناخته می‌شود و درواقع یک سند بین‌المللی گمرکی است که در 87 کشور جهان عضو کنوانسیون آ.ت.آ قابل‌استفاده است و بازرگانان، صادرکنندگان و کلیه افراد حقیقی و حقوقی که دارای کارت عضویت معتبر اتاق بازرگانی هستند، می‌توانند از فواید این سیستم بهره‌مند شوند.

رئیس اتاق اصفهان تصریح کرد: برای ورود موقت کالا تحت کنوانسیون آ.ت.آ، نیازی به ارائه تضامین و یا پرداخت حقوق و عوارض گمرکی نخواهد بود.

افتتاحیه بهره‌برداری از سیستم کارنه آ. ت. آ و سمینار «کنوانسیون آ.ت.آ؛ فرصت و چشم‌اندازها برای توسعه و رونق بازار کسب‌وکار بنگاه‌های اقتصادی» اواخر آذرماه سال جاری با حضور مدیر امور کارنه آ. ت. آ اتاق ایران و برخی مقامات استانی و شرکت فعالان اقتصادی بخش خصوصی، در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود.

عناوین برگزیده