تاریخ: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۴
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۷۰۴۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

"خرید دارایی" بی‌راهه سهامداران

می متالز - زمانی که استدلال سهامداران تنها بر پایه "خرید دارایی" متمرکز شود، دیگر موضوع "سود"، "فروش" و "طرح توسعه شرکت‌ها" جایگاهی نداشته و تاثیر این امر در بازار سهام، کاملا مشهود است.
"خرید دارایی" بی‌راهه سهامداران

به گزارش می متالز، فرشید اردبیلیون جهانی مدیرعامل کارگزاری جهان سهم در بررسی بازار روز جاری به بورس نیوز گفت: خیلی از سهم‌ها در بازار خرده فروشی رشد کرده اند و این امر مشکل زا خواهد بود.

وی ادامه داد: زمانی که استدلال سهامداران تنها بر پایه "خرید دارایی" متمرکز شود، دیگر موضوع "سود"، "فروش" و "طرح توسعه شرکت‌ها" جایگاهی نداشته و تاثیر این امر در بازار سهام، کاملا مشهود است.

این کارشناس بازار سرمایه به چندین برابر شدن سهم‌ها اشاره کرد و افزود: از طرف دیگر، سهامداران درصدی که مدیریت سهم خود را بر عهده دارند قادر به فروش سهام خود نبوده و یا قیمت‌ها به گونه است که خریداری برای آن وجود ندارد. 

وی همچنین ادامه داد:قیمت بازار خرده فروشی با قیمت سهام مدیریت یا سهام عضو هیات مدیره‌ای بسیار متفاوت بوده و این‌ها اجازه فروش سهام خود را در بازار خرد نداشته و در صورت اقدام به فروش نیست بالاتر از یک درصد قادر به فروش نیستند. 

جهانی به ایجاد مشکل و دوگانگی در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: این موارد به مراتب در بورس به چشم می‌خورد یعنی سهام خرد هر روز مثبت شده و اگر اقدام به عرضه بلوک کند خریداری برای آن وجود نخواهد داشت.

وی در پایان تصریح کرد: سهام خرد مناسب بوده، در تعداد محدود عرضه می‌شود. چنین سهم‌هایی با سرمایه کم چندین بازیگر پیدا کرده که به اداره سهام می‌پردازند و با نوسانات بازار کار و درآمد زایی دارند.

عناوین برگزیده