تاریخ: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۷۰۵۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تراز بازرگانی خراسان رضوی مثبت است

می متالز - ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات کالا 'تراز بازرگانی خارجی' گمرکات این استان طی هفت ماهه امسال مثبت و معادل یک میلیارد و 112 میلیون دلار است.
تراز بازرگانی خراسان رضوی مثبت است

به گزارش می متالز، میزان صادرات کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان طی را در این مدت یک میلیون و 624 هزار تن به ارزش یک میلیارد و 313 میلیون دلار اعلام و بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال در وزن 34.4 درصد و در ارزش 29 درصد بیشتر شده است.
وی افزود: پنج میلیون و 560 هزار دلار از کل ارزش صادرات هفت ماهه امسال از محل تجارت چمدانی و 37 میلیون و 18 هزار دلار آن از محل بازارچه های مرزی باجگیران و دوغارون بود.
ناظر گمرک خراسان رضوی عمده کالاهای صادراتی را در این مدت 'زعفران، کفپوش و روغنهای سبک ذکر و بیان کرد: افغانستان، ترکمنستان، عراق و امارات کشورهای مقصد عمده کالاهای صادراتی خراسان رضوی در این مدت بوده اند.
وی ادامه داد: در هفت ماهه امسال میزان واردات کالا به خراسان رضوی نیز 155 هزار تن به ارزش 201 میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن یک درصد کاهش و از نظر ارزش دو درصد افزایش داشته است.
جهانخواه میزان واردات کالا در مدت مشابه پارسال را به خراسان رضوی 157 هزار تن به ارزش 197 میلیون دلار ذکر کرد.
وی گفت: 'پنبه، برنج، واگنهای روباز و لوبیا چیتی' عمده کالاهای وارداتی به استان در هفت ماهه امسال بودند. همچنین عمده کالاهای وارداتی از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه، آلمان انجام شدند.
ناظر گمرک خراسان رضوی افزود: همچنین در هفت ماهه امسال یک میلیون و 695 هزار و 380 نفر از طریق گمرکات استان و نیز فرودگاه مشهد تردد داشتند. از این تعداد 845 هزار و 275 نفر وارد کشور و 841 هزار و 105 نفر خارج شده اند.
خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و دو بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.

عناوین برگزیده