تاریخ: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۹
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۷۰۵۲۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
کیانپور مطرح کرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت بافت فرسوده پایتخت برای اجرای طرح ملی مسکن

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: جای خالی کلانشهرها از جمله تهران در طرح ملی مسکن در حالی به شدت احساس می شود که در شرایط کنونی به دلیل کاهش عرضه مسکن مناسب در پایتخت، قیمت ها به شکل فزاینده ای افزایش یافته است.
ضرورت استفاده از ظرفیت بافت فرسوده پایتخت برای اجرای طرح ملی مسکن

به گزارش می متالز، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به برنامه وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ملی مسکن در کلانشهرها، گفت: در شرایط کنونی تمرکز وزارتخانه برای اجرای طرح ملی مسکن، تولید 400 هزار واحد در شهرهای جدید و مناطق روستایی است، حال در این طرح برای کلانشهرها ظرفیتی دیده نشده است.

جای خالی کلانشهرها از جمله تهران در طرح ملی مسکن

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جای خالی کلانشهرها از جمله تهران در طرح ملی مسکن در حالی به شدت احساس می شود که در شرایط کنونی به دلیل کاهش عرضه مسکن مناسب در پایتخت، قیمت ها به شکل فزاینده ای افزایش یافته است.

وی گفت: شاید دولت و وزارت راه و شهرسازی نبود اراضی کافی را علت عدم اجرای طرح ملی مسکن در تهران اعلام کنند، اما این مسئله نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای چشم پوشی بر مشکلات پایتخت باشد، از این رو دولت می توانست از ظرفیت های دیگر برای اجرای طرح مذکور و تولید مسکن استفاده کند.

تمرکز دولت برای اجرای طرح ملی مسکن در شهرهای جدید مشکل ساز است

کیانپور تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی درصدد است که طرح ملی مسکن را در شهرهای جدید اطراف تهران اجرایی کند، اما قطعا با توسعه شهرسازی و تولید مسکن در شهرهای جدید، این مناطق به خوابگاه های شبانه برای کارمندان و کارگران تبدیل خواهد شد که روزها برای کار به تهران آمده و شب ها بر می گردند که این مسئله بالقوه مشکلات بسیاری را برای کلانشهر تهران به دنبال خواهد داشت.

ضرورت استفاده از ظرفیت بافت فرسوده تهران برای اجرای طرح ملی مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده، حدود ۳ هزار و ۲۶۸ هکتار بافت فرسوده در پایتخت قرار دارد که دولت می تواند از این ظرفیت برای تولید گسترده مسکن در تهران استفاده کند؛ حال وزارت راه و شهرسازی می تواند از بافت فرسوده به عنوان بخشی از طرح ملی مسکن بهره گیرد تا در آینده مردم برای تأمین مسکن دچار مشکل نشوند.

عناوین برگزیده