تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۵
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۷۰۶۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست گمرک مرز چذابه:

ممنوعیت تردد از مرز چذابه در روند صادرات اخلال ایجاد نکرد

می متالز - سرپرست گمرک مرز چذابه با اشاره به مشکلات پیش آمده در عراق، تردد مسافر را ممنوع اعلام کرد و گفت: با این وجود صادرات انواع کالا به عراق دچار اخلال نشده و روند به شکل عادی ادامه دارد.
ممنوعیت تردد از مرز چذابه در روند صادرات اخلال ایجاد نکرد

به گزارش می متالز، علی فرهودی در خصوص تردد کامیون های صادراتی در مرز چذابه گفت: روند صادرات در مرز چذابه عادی است و مانع جدی برای تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی وجود ندارد.

وی یادآور شد: در روز پنجشنبه هفته گذشته تعداد ۲۴۰ کامیون و روز شنبه نیز بیش از ۲۰۰ کامیون حامل انواع کالاهای صادراتی تولید شده به سمت کشور عراق صادر شد.

سرپرست گمرک چذابه یکی از موانع مهم صادراتی از مرز چذابه طی ماه های گذشته را محدودیت در میزان تناژ کامیون عنوان کرد و گفت: همزمان با بازگشایی مرز تجاری بعد از اربعین، سختگیری های کشور عراق در این زمینه تا حدود بسیار زیادی رفع شده است.

صادرات رب گوجه فرنگی

سرپرست گمرک چذابه همچنین در بخش دیگری از این گفتگو به آزاد سازی صادرات رب گوجه در حجم های متفاوت اشاره کرد و گفت: تا پیش از ٢٠ مهرماه امسال این محصول صادراتی تنها در بسته بندی های پنج کیلویی و کمتر صادر می شد.

وی ادامه داد: صادر کنندگان تنها تا اول دی ماه مهلت دارند که نسبت به صادرات رب گوجه فرنگی در ابعاد مختلف بسته بندی اقدام کنند و تمدید این مصوبه بعد از تاریخ اعلام شده، منوط به مجوزهای صادراتی است.

فرهودی یادآور شد: رفع محدودیت بسته بندی صادرات کوجه فرنگی به استناد مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور در مرداد ماه و با موافقت وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

فرهودی در پایان گفت: در نیمه نخست امسال حدود ٤١٠ میلیون دلار انواع کالاهای غیرنفتی از پایانه مرزی چذابه به عراق صادر شد. مصالح ساختمانی، تره بار، آبزیان پرورشی، میوه تازه، صیفی جات و برخی اقلام صنعتی وخانگی از مهمترین اقلام صادراتی ایران به عراق از مرز تجاری چذابه است. استان خوزستان با ۲ استان میسان و بصره عراق تفاهم نامه تجاری، اقتصادی، آموزشی و فرهنگی دارد.

مرزهای شلمچه و چذابه و مرز دریایی خرمشهر پس از ساقط شدن رژیم بعثی عراق به تدریج از تیر ۱۳۸۲ بر روی کالاهای صادراتی ایران و در مهر همان سال بر روی زائران عتبات عالیات باز و فصل جدیدی از روابط دو کشور مسلمان و برادر گشوده شد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده