تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۴۳۷
کد خبر: ۷۰۶۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر صنعت از تولید ۶۰۰ میلیون مترمربع کاشی در کشور خبر داد

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم‌اکنون سالانه افزون بر ۶۰۰ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک در کشور تولید می‌شود که تا پایان سال‌جاری ۳۰ میلیون مترمریع دیگر به این ظرفیت اضافه می‌شود.
وزیر صنعت از تولید ۶۰۰ میلیون مترمربع کاشی در کشور خبر داد

به گزارش می متالز، رضا رحمانی شامگاه یکشنبه در آیین افتتاح یک واحد کاشی در مهریز یزد افزود: هم‌اکنون ۵۰ درصد کاشی و سرامیک کشور در یزد تولید می‌شود و همچنین حدود ۵۰ درصد صادرات این کالا نیز مربوط به این استان است.

وی با بیان اینکه یزد قطب کاشی و سرامیک کشور است، اظهار داشت: میز تخصصی کاشی ایران با حضور متخصصان امر در این استان مستقر است و در زمینه این صنعت برنامه ریزی می‌کند.

وزیر صمت اظهار داشت: هم‌اکنون ۹۰۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی بالای ۵۰ درصد در استان یزد وجود دارد که پنج هزار میلیارد تومان برای آنها سرمایه گذاری شده و بزودی به بهره ‌برداری می‌رسد.

رحمانی بیان کرد: ایجاد ۸۰ پایگاه در شهرهای کمتر توسعه یافته نیز در دستور کار دولت قرار گرفته تا بتوانیم اشتغال در این مناطق را تا حدی تامین کنیم.

به گفته وی ، امروز ( یکشنبه )  ۱۴ مورد طرح در بخش صنعت، معدن و تجارت بخصوص بهره برداری از شبکه گاز شهرک صنعتی اشکذر، ذوب فلزات یزد، طرح توسعه مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو، داروسازی و مکمل‌های غذایی و سه واحد تولید کاشی و سرامیک افتتاح شد.

واحد کاشی و سرامیک در شهرک سنگ شهرستان مهریز با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، افتتاح شد.

این واحد در زمینی به وسعت ۱۴ هکتار با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر ایجاد شده است.

این واحد سالانه چهار میلیون مترمربع انواع کاشی و سرامیک تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

هم اکنون سالانه  ۳۲۳ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک در۷۶ واحدتولیدی استان یزد تولید می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

عناوین برگزیده