تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۱۰
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۷۰۶۶۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
فرج‌الله رجبی:

باید برای ارتقای صنعت خودرو زمان معینی را مشخص کرد/ توقف تولید چهار خودروی بی‌کیفیت تصمیمی درست و مطالبه به‌حق مردم است

می متالز - محمد آیتی، وزیر صنعت، معدن و تجارت از توقف تولید چهار خودرو در سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ خبر داد.
باید برای ارتقای صنعت خودرو زمان معینی را مشخص کرد/ توقف تولید چهار خودروی بی‌کیفیت تصمیمی درست و مطالبه به‌حق مردم است

به گزارش می متالز، رحمانی می‌گوید اصلاح ساختار و ساماندهی صنعت خودرو یکی از برنامه‌های جدی وزارت صمت است؛ بدین ترتیب تولید پژو ۴۰۵ glx بنزینی تا پایان امسال و تولید سه نوع پراید نیز در ماه‌های آینده متوقف خواهد شد.

در همین خصوص، فرج‌الله رجبی نماینده شیراز در مجلس دهم گفت: توقف تولید خودروهای بی‌کیفیت و جایگزینی خودروهایی با امکانات بیشتر، همیشه به‌عنوان یک مطالبه از سوی مشتری که همان مردم‌اند، مطرح بوده است.

وی افزود: در تولید داخلی باید دو موضوع را لحاظ کرد تا رضایت حداکثری به‌وجود بیاید. اول اینکه، حمایت از تولید یک جاده دوطرفه است، یعنی تولیدکننده باید بداند که مردم زمانی از کالاهای آن‌ها حمایت خواهند کرد که استانداردها به‌طور واقعی انجام شده باشد. حال محصولی که به استاندارد نزدیک نیست و یا در میدان عمل، آزمایش خود را به‌درستی انجام نداده است باید حذف شود. از این‌رو توقف تولید چهار خودروی بی‌کیفیت که قرار است در ماه‌های آتی صورت بگیرد، تصمیمی درست و مطالبه به‌حق مردم است. پس قرار نیست مردم از هر کالای بی‌کیفیت داخلی حمایت کنند، مخصوصاً اگر آن محصول خودرو باشد که با جان آن‌ها سر و کار دارد. موضوع دوم، نظارت است. به‌نظر من، مجلس شورای اسلامی در این اتفاق نقش به‌سزایی دارد، هرچند که تمام نهادهای ناظر هم باید با دقت به وظیفه خود عمل کند.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: در بحث نظارت باید به تولیدکنندگان زمان معینی را داد تا خود را به استاندارهای قابل قبول برسانند تا به نوعی تولیدات آن‌ها قابل رقابت با نمونه‌های خارجی باشند، زیرا کشور نیازمند صادرات و ارزآوری است. حال باید این موضوع در همه کالاهای ساخت داخل و مخصوصاً خودرو با سرعت انجام شود. قرار نیست حمایت از تولیدکنندگان همیشگی باشد و آن‌ها هم خود را موظف به ارتقاء ندانند.

رجبی در پایان خاطرنشان کرد: جلوگیری از تولید خودروهای بی‌کیفیت و جایگزینی خودروهای امن، حرکت به‌سمت خودکفایی و رونق تولید است، ولی باید توجه داشت که نباید با عنوان حمایت از تولید داخل، فضایی را ایجاد کرد که تولیدکننده بدون توجه به بالابردن کیفیت محصولش خود را بی‌رقیب بداند.

 

عناوین برگزیده